• SelmaMalte

Förvirrande testresultat

Hej! Ska försöka fatta mig kort. Jag hade svaga positiva test för ca 10 dagar sedan. Efter två dagar blev testen svagare och sedan negativa. Och nu idag mådde jag lite illa så tog ett test, och nu är det positivt igen.

Någon som varit med om liknande? Borde jag oroa mig för missfall? Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Förvirrande testresultat
  • Troublez

Hej! Jag vet inte om det är riktigt samma situation men jag har fått klara positiva test och nu testar jag negativt hur jag än gör, mina grav.symptom ökar för varje dag som går men gyn och BM vägrar ta emot mig pga att jag inte blöder och inte har ont. Så jag har ingen aning om hur det här kommer att sluta ???? jag får vänta till UL i början på v.13 för att se vad som försiggår ????

Hur gick det för dig sen?

• svansmamman

Är du helt säker på att de första testerna faktiskt var positiva och att det inte var spökstreck? Jag fick positiva test, fick en blödning och testen blev svagare och sedan negativa. Kort därefter blev testerna starkare igen. BMs förklaring var att det varit en tvillinggraviditet där det ena fostret först stöttes ut eftersom jag inte hann med att ha sex däremellan. De gjorde aldrig någon undersökning som bekräftade det, men kanske var det så och kanske är det likadant för dig. :)

Svar på tråden Förvirrande testresultat