• pandarinen

Älflytningar

Så nojjig varje månad inför glad gubbe. Tänk om den inte dyker upp. Eller att jag missar stegringen. Den här månaden har jag väldigt lite älkänning. Jag känner att npgot är på gång men inte aå mucket som förra månaden. Det är sjätte försöket nu. Hade rikliga flytningar igår men inget än idag. Vilket är lite konstigt. Jag beräkna ha äl imorgon eller fredag.

Tagit ältest varje morgon... brukar ni ta på kvällen också?

• Svar på tråden Älflytningar
  • pandarinen

Flytningarna i går var gryniga och klibbiga så att säga. Blev tjockt lager av torkad e flytningar i trosan. Men inget idag....

Kan jag haft äl i går och att det är över nu? Tester har aldrig hittills hoppat över flad gubbe men blir ändå nojjig. Försökt så länge nu att bli gravid så vill inte missa en månad.

• Melii

Jag har alltid fått glad gubbe på eftermiddagen och inte på morgonen. Testa på kvällen med så kommer du inte missa äl.

• Madelen21

Hej. Digitalt äl test har jag aldrig testat. Hur funkar dessa??? Tänkte börja testa med äl test idag. Ska å köpa på apoteket men vet ej vad jag ska köpa för test.

• pandarinen
    Madelen21 skrev 2021-10-07 07:45:18 följande:

Hej. Digitalt äl test har jag aldrig testat. Hur funkar dessa??? Tänkte börja testa med äl test idag. Ska å köpa på apoteket men vet ej vad jag ska köpa för test.

Clearblue har två varianter. En som bara mäter lh stegring. Då dyker det upp en glad gubbe ca 24-48 timmar innan ägglossning. Annars bara rund ring. Den glada gubben lyser sedan i 48 timmar.

Sedan har de en mer avanceras variant som öven mäter östrogen ökning 2-4 dagar innan glad gubbe. Då är det en blinkande glad gubbe som visas å man är som mest fertil under äl men öven under blinkande gubbe.
Svar på tråden Älflytningar