• Anonym (Bebe)

Tjejer - hur gör ni för att träffa tjejer?

Hola alla lesbians och bisexuella tjejer!

Ja, hur gör ni för att få kontakt med andra tjejer? Är det att åka till gayklubb i Stockholm som gäller eller? Har skaffat Tinder och Wapa men känner inte riktigt att det flyter på, man fastnar mest i vardagssnack fram o tillbaka och det känns som att få vill träffas på riktigt utan mest bara vill ha bekräftelsen av en match..

Vad är era upplevelser? Tycker ni att det är lätt/svårt att träffa tjejer?

• Svar på tråden Tjejer - hur gör ni för att träffa tjejer?
  • Anonym (Curious)

Följer!! Är själv bi-nyfiken/bisexuell.. bor nära Malmö o tycker att utbudet av träffsäkra platser är katastrofalt dåligt ;(

• Anonym (Bebe)

Ja visst komplicerar det saker? Vissa snackar ju om att de har en gaydar och på direkten förstår att någon är gay/bi eller att de typ kan läsa någons blick men jag är bara helt off där. Får absolut härlig ögonkontakt med tjejer o sånt men blir alltid så rädd att jag missförstått o gör någon upprörd genom att ragga då om det inte är en uttalad gay-arena.

• Aliona

Jag träffade min fru på jobbet. Hon var på jobbresa från kontor i annat land. Jag flirtade med henne, hon med mig, när jobbet var klart efter några dagar bjöd jag ut henne.

Har försökt med dejtingsidor några gånger men har inte heller så bra erfarenhet. Har inte mer än en gång bott på ställen med bra gayscen, och då donineras klubbarna ändå mest av bögar, så det har inte gett mycket. Och dessutom har det ofta varit ganska deprimerande.

Så det som har funkat för mig har alltid varit att bara flirta med tjejer jag gillat, utan att bry mig så mycket om att först ta reda på hennes läggning. Det märks snabbt om de svarar eller inte på inviter.

• Anonym (Tjej, 28 år.)

Det här med att träffa tjejer som tjej är nog det svåraste jag försökt med. Antingen blir det för mycket vänrelation eller så finns det endast intresse av sex.

Jag vill ha en friend with benifits. Avslappnat, naturligt, nyfiket och kravlöst.

Svar på tråden Tjejer - hur gör ni för att träffa tjejer?