• Therese356

Nidblödning??!

Hej!

Känns rätt galet att jag ena skriver detta inlägget och att jag tänker att jag eventuellt är gravid fast jag födde barn för 3 månader sen. Är det ens möjligt...

Väntar som sagt på min mens. Hade mens förra månaden och den borde ha kommit nu. Istället har jag haft extrem mensvärk (speciellt igår) och på kvällen när jag skulle lägga mig så hade jag fått en liten liten minimal blödning. Så,jag tänkte att nu kommer mensen! Men sen blev det inget mera...

Min fråga är helt enkelt: hur var eran nidblödning? Hade ni som en extrem mensvärk som sedan blev till en liten liten blödning? Jätte ömma bröst?!

Dumma kommentarer klarar jag mig utan.. detta är så oplanerat det kan bli och jag lär köpa ett test för att få svart på vitt om det inte "händer" något mer.

Ge mig era erfarenheter kring ämnet

Tusen tack.

• Svar på tråden Nidblödning??!
  • Stålmamma

Jag hade en nidblödning med sista barnet det var bara lite lite brunt blod i trosan när jag vaknade en morgon och sedan inget mer.

Mensen brukar också vara väldigt oregelbunden i början. Har brukat ta ca 1år innan min varit regelbunden efter förlossningen

• Jag är bara jag

Mina nidblödningar har varit lite yttepytte brunt/beige i trosan och när jag torkat mig.  Alla motsvarande 5-6 dagar efter äl fast det var efter IVF. Det är jättevanligt att mensen är oregelbunden när man nyss fått barn. Så det där "borde" är kanske inte alls säkert. Extrem mensvärk har jag inte haft sen jag behandlades för endo. Aldrig mer än diffus molvärk som gravid, men först v.5. Aldrig ömma bröst som gravid förrän i slutet. Men eftersom jag vet några som hade 8 månader mellan barnen vet jag att vissa får äl och blir gravida snabbt efter de fått barn så ett test om en vecka är kanske att rekommendera. För en nidblödning kommer just 7-9 dagar före mensen ska komma så ett test innan dess om det verkligen är en nidblödning visar inget.

• Therese356
    Stålmamma skrev 2021-10-04 22:19:15 följande:

Jag hade en nidblödning med sista barnet det var bara lite lite brunt blod i trosan när jag vaknade en morgon och sedan inget mer.

Mensen brukar också vara väldigt oregelbunden i början. Har brukat ta ca 1år innan min varit regelbunden efter förlossningen

Tack för info,ang mensen. Har annars varit snabb med att börja med p-piller efter förlossning så vet ej huruvida oregelbunden/regelbunden mensen är efter förlossningen..
  • Therese356
    Jag är bara jag skrev 2021-10-04 22:44:07 följande:

Mina nidblödningar har varit lite yttepytte brunt/beige i trosan och när jag torkat mig.  Alla motsvarande 5-6 dagar efter äl fast det var efter IVF. Det är jättevanligt att mensen är oregelbunden när man nyss fått barn. Så det där "borde" är kanske inte alls säkert. Extrem mensvärk har jag inte haft sen jag behandlades för endo. Aldrig mer än diffus molvärk som gravid, men först v.5. Aldrig ömma bröst som gravid förrän i slutet. Men eftersom jag vet några som hade 8 månader mellan barnen vet jag att vissa får äl och blir gravida snabbt efter de fått barn så ett test om en vecka är kanske att rekommendera. För en nidblödning kommer just 7-9 dagar före mensen ska komma så ett test innan dess om det verkligen är en nidblödning visar inget.

Tack för ditt svar!

Trodde man fick nidblödning ungefär samma veva som när man skulle haft mens..

Får ta ett test om ett par dagar tänker jag. Är säkert inget. Men man blir ju nojig ändå. Känns ju inte som att riskerna är så stora egentligen...
  • Jag är bara jag
    Therese356 skrev 2021-10-05 08:07:50 följande:
    Tack för ditt svar!
    Trodde man fick nidblödning ungefär samma veva som när man skulle haft mens..
    Får ta ett test om ett par dagar tänker jag. Är säkert inget. Men man blir ju nojig ändå. Känns ju inte som att riskerna är så stora egentligen...
    Nej, en nidblödning infaller när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Det tar 5 dagar att bli en blastocyst vilket måste ske innan det kan fästa. Du testar när du vill så får du veta. Men jag tror bara mensen är lite hipp som happ än efter förlossningen.
Svar på tråden Nidblödning??!