Anonym (Ledsen) skrev 2021-10-04 10:25:52 följande:
Har träffat en underbar kille och vi är nu tillsammans och planerar för en framtid ihop. Jag känner mig dock väldigt ledsen över kontakt han har med en tjej på snapchat. Han säger att de är vänner och det har aldrig varit mer än så, han försäkrar mig om att det är mig han vill ha. Däremot så är deras vänskap tydligen viktig för honom trots att det sårar mig. Det jag sett är väl några bilder där hon skickar selfies till honom och det är rätt utmanande kan jag tycka, man ser ganska mycket bröst på bilderna, han säger att han inte tänkt på det ens. Jag blir ledsen och sårad för jag förstår inte varför kontakten är så viktig men samtidigt vill jag inte bara vara svartsjuk och förstöra hans ?frihet?
Vad tycker ni?
Ok, det här känns som ni gått alldeles för fort fram. Du har träffat en kille, ni är tillsammans och planerar en framtid. När började ni dejta, när blev ni ett par och hur länge har ni känt varandra nu?
Om de nu är "vänner", brukar de också träffas? Vad skriver de om, har du sett några textmeddelanden? Är hon flirtig även då? Är bilderna verkligen utmanande eller är det bara att hon klär sig på ett visst sätt?
Innan ni kan ens tänka tanken på en framtid så måste ni sätta er ner och diskutera hur ni vill att en relation ser ut. Antagligen så vill inte du att han har sådana kontakter, det spelar ingen roll vad han kallar det så känns det inte lämpligt med tjejer som skickar sexiga bilder till ens kille, där måste han sätta en gräns mot henne och om det inte funkar så kan de inte ha kontakt, eller så kan han inte ha en relation med dig. I slutänden kanske han måste välja mellan er två, inte som ett ultimatum men som en gräns för vad du accepterar att din kille gör eller inte gör. Är man i en relation så ger man alltid upp ett visst mått av frihet.
Jag tror inte kontakten i sig är viktig utan mer att han vill bestämma själv, och det gör han ju. Men du bestämmer också själv, om du vill ha det så här eller inte. Man behöver inte göra det till nåt stort drama, bara lägga fram fakta.