• Anonym (Ledsen)

Han skriver med andra på snap

Har träffat en underbar kille och vi är nu tillsammans och planerar för en framtid ihop. Jag känner mig dock väldigt ledsen över kontakt han har med en tjej på snapchat. Han säger att de är vänner och det har aldrig varit mer än så, han försäkrar mig om att det är mig han vill ha. Däremot så är deras vänskap tydligen viktig för honom trots att det sårar mig. Det jag sett är väl några bilder där hon skickar selfies till honom och det är rätt utmanande kan jag tycka, man ser ganska mycket bröst på bilderna, han säger att han inte tänkt på det ens. Jag blir ledsen och sårad för jag förstår inte varför kontakten är så viktig men samtidigt vill jag inte bara vara svartsjuk och förstöra hans ?frihet?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Han skriver med andra på snap
  • Anonym (L)

Hur länge har ni varit tillsammans? Har han haft kontakt med denna tjej innan ni träffades eller kom det senare? Känner de varandra i verkliga livet?

Jag tror tyvärr att han är attraherad av henne. Han kanske även har känslor för henne men han är åtminstone attraherad. Hon är förmodligen attraherad av honom också. Hon skickar bilder som hon vet att han kommer tycka. Han vill väl inte säga upp kontakten på grund av att han är attraherad och inte vill sumpa sin chans att ligga med henne (eller dejta henne) någon gång.

Jag tycker att du ska berätta vad du känner. Säg att det inte känns okej för dig och att du inte vill vara tillsammans om det ska vara på det här sättet.

• Anonym (Ledsen)

Vi har träffats ett halvår ca. Ja han känner henne sen innan det och de har träffats i verkliga livet men är väl inget de kommer göra som det är nu, hon bor en bit i från.

Jag får dåligt samvete som stör mig på en relation som enligt honom är vänskap och jag vill inte förstöra och bara vara dum. Men jag är samtidigt ledsen över detta och kontakten sker i smyg för att han vet att jag inte reagerar bra och blir arg och ledsen, men det gör ju saken ännu värre bara.

Tycker som du att de skickas just för att skapa den typen av intresse men han håller inte med. Vet inte vad jag ska göra för att må bra när det är såhär. Det är ju bara en vän tydligen

• Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-10-04 10:25:52 följande:

Har träffat en underbar kille och vi är nu tillsammans och planerar för en framtid ihop. Jag känner mig dock väldigt ledsen över kontakt han har med en tjej på snapchat. Han säger att de är vänner och det har aldrig varit mer än så, han försäkrar mig om att det är mig han vill ha. Däremot så är deras vänskap tydligen viktig för honom trots att det sårar mig. Det jag sett är väl några bilder där hon skickar selfies till honom och det är rätt utmanande kan jag tycka, man ser ganska mycket bröst på bilderna, han säger att han inte tänkt på det ens. Jag blir ledsen och sårad för jag förstår inte varför kontakten är så viktig men samtidigt vill jag inte bara vara svartsjuk och förstöra hans ?frihet?

Vad tycker ni?

Ok, det här känns som ni gått alldeles för fort fram. Du har träffat en kille, ni är tillsammans och planerar en framtid. När började ni dejta, när blev ni ett par och hur länge har ni känt varandra nu?

Om de nu är "vänner", brukar de också träffas? Vad skriver de om, har du sett några textmeddelanden? Är hon flirtig även då? Är bilderna verkligen utmanande eller är det bara att hon klär sig på ett visst sätt?

Innan ni kan ens tänka tanken på en framtid så måste ni sätta er ner och diskutera hur ni vill att en relation ser ut. Antagligen så vill inte du att han har sådana kontakter, det spelar ingen roll vad han kallar det så känns det inte lämpligt med tjejer som skickar sexiga bilder till ens kille, där måste han sätta en gräns mot henne och om det inte funkar så kan de inte ha kontakt, eller så kan han inte ha en relation med dig. I slutänden kanske han måste välja mellan er två, inte som ett ultimatum men som en gräns för vad du accepterar att din kille gör eller inte gör. Är man i en relation så ger man alltid upp ett visst mått av frihet.

Jag tror inte kontakten i sig är viktig utan mer att han vill bestämma själv, och det gör han ju. Men du bestämmer också själv, om du vill ha det så här eller inte. Man behöver inte göra det till nåt stort drama, bara lägga fram fakta.
  • Anonym (???)

"vänner" skickar väl knappast utmanande bilder där man reagerar på mycket bröst. 

• Anonym (Ledsen)

Jag har redan ?tvingat? han ta bort tjejen han dejtade precis innan han träffade mig på snap för jag tyckte det var ologiskt att de ska ha nån slags relation där och skriva med varandra när han har mig. Vi bråkade en del om det.. känner mig hemsk nu som går på om nästa grej och han har väldigt lite förståelse för att jag är svartsjuk och känner såhär.

• Anonym (M)

Är han ok om du skickar lika bilder till manliga vänner? Vad han säger behöver inte vara sant utan det säger han för att du ska låta han/de fortsätta. Det är förmodligen något lurt i det hela men kolla hur de lärde känna varandra, är det distansen som gör att de inte kan dejta. Tycker inte det låter ok att hon skickar såna bilder du beskriver om de bara är vänner och inget mer finns. Att han gör det i smyg också dessutom nej det är ju värre.

• Anonym (Ledsen)

Ja det är möjligt att det har gått fort fram men det har känts rätt på många sätt bortsett från det här.

Känner enbart att det är jag som har fel angående allt och att jag försöker begränsa och förstöra

• Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-10-04 11:09:56 följande:

Ja det är möjligt att det har gått fort fram men det har känts rätt på många sätt bortsett från det här.

Känner enbart att det är jag som har fel angående allt och att jag försöker begränsa och förstöra

Så är det inte. Han ljuger antagligen för dig, som de andra förklarat. Han säger "vänner" för att de aldrig haft sex eller dejtat, eller om de har det så har de slutat med det när ni två träffades. Det betyder inte att det är särskilt oskyldigt, även om de inte ens gjort nåt i den stilen - man skickar inte vad som helst till sina vänner!

Du har all rätt att sätta gränser. Naturligtvis ska man alltid fundera på om det är vettiga gränser man har, men att ha en tjej som skickar utmanande bilder på sig själv skulle inte kännas ok för mig heller.

Det är inte honom du begränsar, det är bara gränser för vad du kan tänka dig att utsätta dig för eller inte.
  • Anonym (E)

Jag tycker att du verkar överreagera enormt. Såvida det inte är nudes eller i enbart underkläder utan faktiskt kläder över är det inte utmanande (vissa brukar tycka att helt vanlig klädsel fast på en storbystad person är utmanande...). Han har dig och det är fullt möjligt att de bara är vänner, alla överanalyserar inte snaps och kan ha snap som tidsfördriv. Med att flippa för att han skriver med tjejer gör att han döljer och då blir det bara värre. Du skapar ett beteende som i längden kommer att ge dig mer ångest "för han döljer allt".

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (E) skrev 2021-10-04 12:47:40 följande:

Jag tycker att du verkar överreagera enormt. Såvida det inte är nudes eller i enbart underkläder utan faktiskt kläder över är det inte utmanande (vissa brukar tycka att helt vanlig klädsel fast på en storbystad person är utmanande...). Han har dig och det är fullt möjligt att de bara är vänner, alla överanalyserar inte snaps och kan ha snap som tidsfördriv. Med att flippa för att han skriver med tjejer gör att han döljer och då blir det bara värre. Du skapar ett beteende som i längden kommer att ge dig mer ångest "för han döljer allt".

Var har jag skrivit att jag flippar? Bara för jag känner mig ledsen? du har dessutom ingen aning om vad jag har för erfarenheter angående otrohet.
Svar på tråden Han skriver med andra på snap