• Anonym (Rädd)

Abort i uppsala

Hej alla,

Ni som nyligen gjort eller ska göra abort i uppsala. Är det lång väntetid etc? Kan man välja kirurgisk abort om man är i vecka 6? Är rädd o ensam men kan inte behålla pga olika orsaker? ska genomgå detta själv o behöver planera dagarna?

• Svar på tråden Abort i uppsala
  • Anonym (S)

Det finns väl hur många läkarmottagningar som helst i Uppsala? Om det är lång kö inom Landstinget vänder du dig så klart till en privat.

• Anonym (Rädd)

Det är bara abortmottagningen på akademiska som utför aborter i Uppsala

• Anonym (S)
    Anonym (Rädd) skrev 2021-10-03 13:19:52 följande:

Det är bara abortmottagningen på akademiska som utför aborter i Uppsala

Skämtar du?? I en så stor stad finns det bara en enda instans för aborter? Har du ens ringt och frågat på någon annan mottagning?
  • Anonym (S)

Seriöst, hade det varit måndag hade jag direkt googlat fram ett nummer till första bästa privata läkare och frågat om de utför aborter för det där tror jag bara inte på.

Sen en sak, varför i hela friden skulle du vilja göra en kirurgisk abort, något som är en mycket större grej än att bara ta ett piller? Tror inte ens man kan göra det i ett så tidigt skede.

• Glinda från Oz

Kötider ändras ständigt, bara för att det var på ett sätt för en månad sedan behöver det inte vara så idag. Jag hoppas verkligen inte att man kan välja, en medicinsk abort är både säkrare och bättre. 

• Anonym (Rädd)

Fan va trevliga ni är många av er. Seriöst va tror du jag gjort. Varsågod googla o ge mig nummer om du hittar nån. Seriöst orka med folk

• Anonym (S)
    Anonym (Rädd) skrev 2021-10-03 13:55:32 följande:

Fan va trevliga ni är många av er. Seriöst va tror du jag gjort. Varsågod googla o ge mig nummer om du hittar nån. Seriöst orka med folk

Haha din otacksamma varelse :) Sitt där då med din oro i låååååång kö. As if I care. Googla får du fan göra själv, latmask.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Rädd) skrev 2021-10-03 13:55:32 följande:

Varför kräver du att okända människor på nätet ska hjälpa dig? Lägg märke till att jag skriver kräver inte förväntar.
Svar på tråden Abort i uppsala