• linnelakan

Svaga plus

Hej! Jag testade positivt i måndags ÄL+11 eller BIM-5, först med en RFSU-sticka och fick sedan ?Gravid 1-2? med Clearblue i samma urin. Dagarna efter så har jag fortsatt testa med stickorna för att se om linjerna blir starkare, och det blev dom fram tills idag då linjen är snäppet svagare än det jag fick igår, och dom är liksom fortfarande väldigt svaga? Testade även med Predictor Early idag som i och för sig är mycket känsligare men där var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket så det kändes bra. Men oroar mig så himla mycket över att dom här stickorna inte är starkare positiva. Är bara på BIM-2 men det känns som de borde vara starkare ändå eftersom jag fick mitt första plus så himla tidigt. Detta är min första graviditet och jag är så, så nervös för att få ett tidigt missfall. Jag har typ inga symtom heller förutom lite lätt molvärk, när har symtomen kommit för er? Är det vanligt att inte ha några än såhär tidigt?

Är det någon som varit med om liknande? Hur gick det isåfall?

• Svar på tråden Svaga plus
  • heffe96

Är på BIM-2 idag och mitt test ser ut såhär (understa är från idag).

Är också orolig????

• Anonym (M)

Symptom fick jag de första svaga i v 5 kanske. Kom på riktigt v 7 men kunde komma och gå lite då med.

Mitt andra och sista test ett par dagar efter BIM var som det undre testet du visar. Hon är idag ca 17 månader :) du är gravid, sluta testa nu, det ger bara onödig oro. Ring BM och se om du kan få tid för tidigt ultraljud men gör inte innan v 7-8 så det blir säkert resultat. Lycka till!

• linnelakan
    heffe96 skrev 2021-09-30 12:20:27 följande:

Är på BIM-2 idag och mitt test ser ut såhär (understa är från idag).

Är också orolig????

Mitt ser typ exakt likadant ut som ditt från idag nu när det torkat! Eventuellt lite ljusare. Jag håller tummarna för vår skull! Jag har nog tänkt vänta några dagar nu med att testa igen och bara försöka vänta in BIM. Det känns ju liksom fortfarande som att detta inte är sant haha.
  • linnelakan
    Anonym (M) skrev 2021-09-30 12:38:43 följande:

Symptom fick jag de första svaga i v 5 kanske. Kom på riktigt v 7 men kunde komma och gå lite då med.

Mitt andra och sista test ett par dagar efter BIM var som det undre testet du visar. Hon är idag ca 17 månader :) du är gravid, sluta testa nu, det ger bara onödig oro. Ring BM och se om du kan få tid för tidigt ultraljud men gör inte innan v 7-8 så det blir säkert resultat. Lycka till!

Tack för svar! Jag vet, jag hade inte alls tänkt testa idag och nu känns det dumt att jag gjorde det för jag överanalyserar säkert. Men efter att ha läst så mycket om tidiga missfall och streck som inte blir starkare så blir jag såklart orolig och fundersam. Har tid för inskrivning först i början på november i v 8, får se om jag kan ringa och be om ett tidigt ultraljud också!
  • Anonym (M)
    linnelakan skrev 2021-09-30 12:59:14 följande:

Tack för svar! Jag vet, jag hade inte alls tänkt testa idag och nu känns det dumt att jag gjorde det för jag överanalyserar säkert. Men efter att ha läst så mycket om tidiga missfall och streck som inte blir starkare så blir jag såklart orolig och fundersam. Har tid för inskrivning först i början på november i v 8, får se om jag kan ringa och be om ett tidigt ultraljud också!

Jag testade positivt exakt 14 dagar efter ägglossning och det var svagt men fullt synligt. Sen testade jag igen 17 dagar efter ägglossning och då var det starkare men inte i närheten av så starkt som kontrollstrecket och det gick jättebra. Tror det är svårt att se hur det kommer gå baserat på strecken faktiskt (jag vet exakt dag för ägglossning pga IVF). Men jag förstår verkligen verkligen oron, den är jättesvår att hantera. Försök tänka att du väntar bebis, inte missfall.
  • linnelakan
    Anonym (M) skrev 2021-09-30 13:22:08 följande:

Jag testade positivt exakt 14 dagar efter ägglossning och det var svagt men fullt synligt. Sen testade jag igen 17 dagar efter ägglossning och då var det starkare men inte i närheten av så starkt som kontrollstrecket och det gick jättebra. Tror det är svårt att se hur det kommer gå baserat på strecken faktiskt (jag vet exakt dag för ägglossning pga IVF). Men jag förstår verkligen verkligen oron, den är jättesvår att hantera. Försök tänka att du väntar bebis, inte missfall.

Ja, det beror säkert på olika märken också hur tydliga strecken blir och hur utspädd urinen är osv. Jag ska verkligen försöka att lugna med mig testandet och bara fokusera på att JUST NU är jag gravid i alla fall :)
  • linnelakan

Jag tänkte uppdatera bara ifall någon skulle komma förbi tråden och undra. Kunde såklart inte hålla mig ändå och bestämde mig för att testa med annat märke, och det var ju tur för nu känner jag mig mycket lugnare. Clearblue visar ett tydligt och starkt streck idag! :) och även stickan är mycket starkare. Så NU ska jag nog verkligen sluta testa!

• joey1988

Jag och min sambo har precis börjat försöka bli gravida med vårt första barn. Jag tog ett RFSU testa tidigt test idag på morgonen (BM-3) och 14 dagar efter ÄL.

Tror ni detta är positivt eller ett spökstreck? Har så svårt att avgöra ????????

• linnelakan
    Gabriella33 skrev 2021-10-02 20:02:06 följande:

Ngn som ser ngt elr är detta ett utav hundra spökstreck..? :/

Jag ser ett streck! Om det är inom tiden skulle jag tro att det är positivt :)
  • linnelakan
    joey1988 skrev 2021-10-03 09:00:45 följande:

Jag och min sambo har precis börjat försöka bli gravida med vårt första barn. Jag tog ett RFSU testa tidigt test idag på morgonen (BM-3) och 14 dagar efter ÄL.

Tror ni detta är positivt eller ett spökstreck? Har så svårt att avgöra ????????

Positivt! :D
  • Hejsan91hejsan

skriver för att informera att iaf jag inte verkar kunna få starka sträck med graviditeskollens billiga stickor. Gjorde ett CB och starkt på en gång (tester utfört i samma urin). Blir aldrig mer billig stickor :)! 

Svar på tråden Svaga plus