IVF och psykisk ohälsa
hur klarar ni med hög press under IVF ? det kommer våran 3:e försök och jag är ångestfull och mår inte bra. Ge mig snälla några tips hur kan jag hantera mina tankar och försök vara positiv!
hur klarar ni med hög press under IVF ? det kommer våran 3:e försök och jag är ångestfull och mår inte bra. Ge mig snälla några tips hur kan jag hantera mina tankar och försök vara positiv!
Man tar ett steg i taget, försöker sysselsätta huvet med annat, försöker hoppas "lagom". Har man gjort det man kan och läkarna gjort vad de tror är bäst så får man försöka lita på att det går till slut och helt enkelt inte ge upp.
Jag håller en tumme! De flesta lyckas och får barn.
De flesta både landsting och privata klilniker har ofta en psykolog eller terapeut som har bra koll på måendet gällande barnlöshet, kan vara värt att boka in och prata. Annars precis som föregående talare så får man ta dag för dag. Jag är inne på min 3e IVF nu med och försöker verkligen att inte gå under för varje dag som går. Tar varje steg för sig, utan att springa iväg i tankarna. Hoppas det går bra för dig, håller tummarna!
Tack för uppmuntran. Det är vårat 3:e försök, därför jag är stressad, men försök tänka ta dag för dag.