• Ninni9091

Illamående under graviditeten, är ni också bubbliga och oroliga i magen?

Hej,

Jag är gravid i v.8 och väldigt illamående, däremot spyr jag inte. Min mage känns väldigt obalanserad, bubblig och orolig, som att jag mer är matförgiftad än gravidillamående. Är de fler som har samma känsla? Kanske dumt av mig att tro att gravidillamående mer skulle uttrycka sig som just illamående och inte inkludera orolig mage, men påverkar hormonerna magen så pass mycket att den känns "milt förgiftad".

• Svar på tråden Illamående under graviditeten, är ni också bubbliga och oroliga i magen?
  • Madelen21

Hej

Bubblig mage ja...

Jag brukar ha svårt att gå på toa ibland.

Tog detta test igår å de ser positivt ut????

• Ebo88
    Ninni9091 skrev 2021-09-28 15:14:42 följande:

Hej,

Jag är gravid i v.8 och väldigt illamående, däremot spyr jag inte. Min mage känns väldigt obalanserad, bubblig och orolig, som att jag mer är matförgiftad än gravidillamående. Är de fler som har samma känsla? Kanske dumt av mig att tro att gravidillamående mer skulle uttrycka sig som just illamående och inte inkludera orolig mage, men påverkar hormonerna magen så pass mycket att den känns "milt förgiftad".

Exakt så.

Detta är min femte gravidiet och jag har mått illa under 2a och 4e men inte på detta sätt. Äter jag en maträtt idag så kan jag inte äta det imorgon. Var sjukt sugen på snabbinlagd gurka, dagen efter när jag kände lukten av den i kylskåpet så var det kört.

Jobbar dessutom som tandsköterska så har det kraftigt besvärligt
  • Anonym (Orolig)

Samma här, dessutom har (ursäkta på förhand) min avföring blivit väldigt gul och ljus, lite orolig för detta men också lite känsligt att ta upp med barnmorskan.. någon annan som upplever de?

• Anonym (Hja)

Hej. Jag mådde illa från v6 till v15! Riiiktigt illamående, sängliggande, tvungen att äta medicin varje dag MEN spydde inte en enda gång!!! Hade några bra veckor och sen i vecka 17 började jag må illa igen och i vecka 18 spydde jag EN gång!!! Min mage har varit både förstoppad och motsatsen. Så ja det är väldigt vanligt. Däremot OM du är matförgiftad så hade du definitivt spytt!

Svar på tråden Illamående under graviditeten, är ni också bubbliga och oroliga i magen?