• Madelen21

Gravid?

Tog detta test igår . Det ser ju positivt ut. Jag pratade med en barnmorska på doktor.se idag och skickade bild. Hon sa att det jag förmodligen är gravid. Men.... tog ett nytt test idag å de vida inte positivt. Dock va de inte morgon urin.

Symtom jag har:

Ont i ländryggen.

Trötthet

Svullen mage

Svettningar blir väldigt lätt varm

Va tror ni?
  • Svar på tråden Gravid?
  • Madelen21
    Mandelskorpan skrev 2021-09-28 14:29:01 följande:

Spökstreck kanske? Vänta några dagar och ta ett nytt test?

Barnmorskan sa iaf att det där ser väldigt positivt ut
  • Mandelskorpan
    Madelen21 skrev 2021-09-28 14:32:17 följande:

Barnmorskan sa iaf att det där ser väldigt positivt ut

Det är svårt att se på bild. Mina streck har varit blå och liksom suddiga i kanten, liksom breda fast svaga. Svårt att förklara?.

Men vänta några dagar och ta sen ett test till. Det är inte mycket annat att göra?.
  • Madelen21
    Mandelskorpan skrev 2021-09-28 14:41:57 följande:

Det är svårt att se på bild. Mina streck har varit blå och liksom suddiga i kanten, liksom breda fast svaga. Svårt att förklara?.

Men vänta några dagar och ta sen ett test till. Det är inte mycket annat att göra?.

Har du varit gravid när testen visat så?
  • Mandelskorpan
    Madelen21 skrev 2021-09-28 14:46:53 följande:

Har du varit gravid när testen visat så?

Ja det har jag varit. De har alltså varit diffusa i kanterna men klart synbara blå streck.
  • joffan

Eftersom första testet ser ut så och andra negativt så skulle jag gissa att du inte är gravid. Ser ut att vara likadana test som jag tog för en månad sedan. Blev också ett + på båda men linjerna vR inte helt jämna. Fick höra att det är klart det är positivt. Men det visade sig att jag inte var gravid.

Jag köpte ett digitalt test istället som jag använder nästa gång det behövs ???? Kan rekommendera det istället, då behöver du inte försöka läsa av otydliga linjer. Då står det ej gravid eller gravid.

• Värphönan

Tyvärr tror jag att det är spökstreck om du fått ett negativt resultat efter det. Jag litar inte på cb test. De ger ofta konstiga torkstreck :( när jag fått liknande har jag inte varit gravid.

Svar på tråden Gravid?