• Anonym (Förlorad)

Saknar och tänker på mitt ex

På senaste tid, skulle säga det senaste året har jag tänkt och saknar mitt ex sen 12 år tillbaka. Han fanns alltid där när jag behövde honom som vän, vänskapen utvecklades till kärlek, men han hade då i mina öron orimliga krav då han ville att jag skulle vara hemma och ta hand om kommande barn och hem, jag sa nej och vi mer lr mindre gick isär, vi behöll kontakten och sågs lite då o då. Ca ett år senare blev han mördad. Och jag tänker ofta på hur det hade blivit om jag stannat, hade han levt? Hade vi varit tillsammans? Hade vi haft barn? Hade han sårat mig? Vart hade vi bott? Osv osv..

Jag träffade min nuvarande året efter han blev mördad, och förra året fick jag reda på att min nuvarande haft en affär med sin kollega. Jag vet inte vad jag ska göra. Tidigare när jag haft något så har ju alltid han funnits, nu har allt varit frid o fröjd med min nuvarande tills förra året och jag mår piss!

Tankarna på mitt ex går inte att släppa..

• Svar på tråden Saknar och tänker på mitt ex
  • eMund

Förstår om det blir snurrigt. Det viktigaste är väl att reda ut hur du själv vill leva. Med någon som inte kan hålla sig till dig eller ensam?

Från sitt ex kommer du tyvärr inte få något svar.

Skriv gärna till mig om du vill ha lite mer personliga tips..

• Anonym (Förlorad)
    eMund skrev 2021-09-27 20:51:55 följande:

Förstår om det blir snurrigt. Det viktigaste är väl att reda ut hur du själv vill leva. Med någon som inte kan hålla sig till dig eller ensam?

Från sitt ex kommer du tyvärr inte få något svar.

Skriv gärna till mig om du vill ha lite mer personliga tips..

Ja, jag vet inte ens vad jag vill längre. Vill jag fortsätta vår relation när tilliten inte finns? I början kunde vi prata om allt, nu känns det som om allt ligger och gror under ytan. Och sen dessa tankar om mitt ex kom ständigt kommer smygandes..
  • eMund

Var ärliga mot varandra och berätta hur ni känner. Ni kanske inte kan få tillbaka det gamla men möjligen bygga en ny relation.

• Stolt Farsa

Det är såklart fruktansvärt när någon blir mördad, men generellt säger de flesta relationsexperter att man inte skall gå tillbaka till sitt ex. Det finns ju en anledning till att man bröt upp, och varför skulle det bli annorlunda när man fortsätter att göra samma sak.

Jag håller också med dig om att han hade en ganska skev syn om han ansåg att du ska ta det fulla ansvaret för barn och hem i en kommande relation, det känns som ett ganska omodernt synsätt 2021.

Svar på tråden Saknar och tänker på mitt ex