Före detta arbetsgivare är otrevlig mot mig som kund
En av mina före detta arbetsgivare är en aning otrevlig mot mig när jag handlar i hans butik. Butiken är inte hennes egen, hen är bara chef där.
Jag hade praktik som varuplockare hos hen under en period, och nånting försvann. En dyr vara som behövde vara nerkyld. Jag fick skulden och var väldigt upprörd. Efter ett tag sa hen att jag inte behövde tänka på det, för hen märkte väl hur jag försökte kolla igenom mitt arbete för att se vart jag hade "gjort fel". Men i slutändan kände jag mig som en syndabock.
Min anställning blev inte förlängd vilket jag var tacksam för, och mina arbetsgivare tyckte förmodligen detsamma, men det engagerar inte jag mig i. Jag tycker däremot hen borde behandla mig som vilken annan kund som helst. Hen har inte sagt eller gjort nåt, men idag tittade jag på en produkt, försökte få ihop ett par stycken så jag skulle få en rabatt som triggades av ett särskilt belopp. Och hen satt I en kassa i närheten och försökte ringa någon, och hen sneglade på mig hela tiden. Som om hen misstänkte att jag var en snattare! Eller så försökte hen bara göra mig obekväm, vilket hen definitivt gjorde. Jag tittade tillbaka, och hen slog ner blicken i en sekund innan hen tittade tillbaka. Jag fnös och skakade på huvudet så hen skulle förstå hur löjligt jag tycker det va av hen, och ignorerarde hen sen bäst jag kunde tills jag var klar.
Men jag känner mig kränkt som kund. Vissa tycker säkert att jag är känslig, men sån är jag! Du behöver inte gilla mig eller mina egenheter, jag vill bara inte bli behandlad respektlöst. Och det tror jag många här kan relatera till.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-25 00:24
Min fråga, vad kan jag göra? Jag vill säga ifrån till hen, för det här känns inte rätt. Och jag kan inte veta vad hon tycker och tänker, men jag vet att hon inte tycket on mig så värst. Hon såg ner på mig, fastän det var första gången jag jobbade med varuplock (utan någon tidigare träning) och förväntades kunna allt. Om ni nu undrar vad jag gjorde där, tycket min handläggare på arbetsförmedlingen att jag skulle pröva på. En god tanke, men det kunde slutat bättre.