• Martinavid

Blödning med lite klumpar

Någon som har haft blödningar med lite strängar av koagulerat blod?

Är i v10,3. Min BM bokade in en tid på Gyn på torsdag. För blodprov och UL.

Jag har lite mensvärk från och till och blöder typ endast när jag sitter på toaletten. När jag torkar mig så är det lite små strängar av blod.

Någon som varit med om liknande och fortfarande var gravida?

• Svar på tråden Blödning med lite klumpar
  • Ebo88
    Martinavid skrev 2021-09-21 15:06:14 följande:

Någon som har haft blödningar med lite strängar av koagulerat blod?

Är i v10,3. Min BM bokade in en tid på Gyn på torsdag. För blodprov och UL.

Jag har lite mensvärk från och till och blöder typ endast när jag sitter på toaletten. När jag torkar mig så är det lite små strängar av blod.

Någon som varit med om liknande och fortfarande var gravida?

Jag blödde under graviditet 2,3 och 4.

Graviditet 3 var ett ma. Började få rosa flytningar som eskalerade och efter ca 3 veckor så kom allt ut (v.9)

Graviditet 2 och 4 så började jag blöda/få rosa flytningar i v.5+ och bägge gångerna höll det i sig till v.12. Ibland mindre, ibland mer.

Gravid nu i v.5+3 och är rädd att börja blöda igen. Lika läskigt varje gång
  • Sessyy

Jag är i vecka 14 nu, och jag hade blödningar i v.6 and lite i v.9 sen i v.12-13 .. fick göra vaginal ultraljud och all såg bra ut, gick på en till ultraljud idag och Ff så fanns lillen som sparkade lite omkring i magen och hjärtat bultade fint.

Tydligen så har jag en sorts blodklump (tänk dig en blåmärke, inre blödning) ovanför moderkakan som orsakar mina blödningar. De sa att blödningar är mycket vanligt och vanlingare än vad man tror.

Skulle rekommendera att du göra en vul så de kan se orsaken till dina blödningar. Tänk inte på det så mycket och jag förstår verkligen rädslan av att det kan vara missfall. Men det är olika från person till person, vissa blöder igen hela graviditeten sa läkaren.

Håller tummarna för dig ????

Svar på tråden Blödning med lite klumpar