Utebliven mens
Hej!
Jag söker någon som har erfarenhet av nedan och kanske har en input/tanke, känner att jag gärna vill diskutera med andra som haft liknande problem. Vad gjorde ni?
Jag slutade äta p-piller för 10 månaders sedan, sen dess har jag inte haft någon mens. Jag och min sambo har äntligen bestämt oss för att försöka skaffa barn men att mensen inte kommit igång är ett problem.
Tillslut jag jag till gynekologen som inte riktigt kunde svara på varför jag har utebliven mens, de ända hon kunde konstatera var att min östrogennivå var lite låg vilket hon trodde kunde bero på stress eller för mycket träning.
Detta resultera i att jag fick utskrivna Primolut-Nor och även Letzerol för att fram kalla en mens samt att under denna tiden öka chansen för graviditet.
Det visade sig hjälpa då jag fick en lätt blödning och kunde börja äta Letzerol efter 3 dagar mens.
Lyckosamt nog blev jag gravid, men detta slutade inte så roligt då det visades sig att fostret slutade utvecklas i vecka 8 och jag fick göra medicinsk abort i vecka 11.
Har någon annan en liknande erfarenhet? Nu har det gått 4 veckor sedan jag gjorde min abort och jag vill ju bara börja om på nytt!
När kom eran ägglossning igång efter medicinsk abort?
Är de någon annan som inte heller fått tillbaks sin mens efter p-piller men ändå lyckats bli gravid med medicinsk hjälp (enligt ovan tabletter) jag funderar nu på att påbörja en ny kur av: Primolut-Nor och även Letzerol och hoppas på bättre resultat.
Någon som har en tanke kring detta?