• Pengarpär

Platsbyggd säng pris?

Halloj! Ska som rubriken lyder fixa en platsbyggd säng, det ska vara 1,80 säng och har fått prisförslag på 25 000kr vilket jag tyckte var väldigt dyrt och ett annat på 5 000kr.

Jag har ingen koll på vad som är rimligt men 5000kr kändes lite lågt och vill ju ändå att det skall bli bra!

Det för 5000kr var från Veteranpoolen och har hört både positivt och negativt, har ni någon erfarenhet av dem samt vad anser ni är ett rimligt pris?

• Svar på tråden Platsbyggd säng pris?
  • Anonym (gammal våning)

Var är du i landet ens?

Det kan ju vara så att det är olika personer som jobbar i olika delar av Veteranpoolenföretaget.

Allmänt så jobbar pensionärer billigare, men då kan det ta längre tid och det finns risk för sjukdom osv. som hindrar slutförande i tid. Jag har torskat på det ett par gånger med möbelrenoveringar.

Finsnickare vet att ta betalt eftersom de som vill ha platsbyggt oftast har råd att betala. Vi fick platsbyggt tre garderober (hög takhöjd, många ställbara hyllor) med handprofilerade dörrspeglar, led-belysning och ett hemligt fack för 65 000 kr, om jag minns rätt.

Men den killen gjorde böjträmöbler och snickrade på kyrkor annars så han var rätt vass.

• Anonym (H)

Be om referenser, foton på saker de byggt och vad de tog betalt för det. I många fall får man vad man betalar för. Man kan ju skruva ihop något väldigt enkelt av reglar och mdf. Men fint snickeri tar tid.

• Anonym (H)

Be om referenser, foton på saker de byggt och vad de tog betalt för det. I många fall får man vad man betalar för. Man kan ju skruva ihop något väldigt enkelt av reglar och mdf. Men fint snickeri tar tid.

Svar på tråden Platsbyggd säng pris?