Blockerade äggledare - Behöver hopp
Hej alla!
Detta är mitt första inlägg på familjeliv, men jag har många gånger under denna (eviga) bli-gravid-resa vänt mig hit för att söka svar och tröst. Jag gjorde för en vecka sedan genomspolning av livmoder och äggledare. Hela undersökningen var otroligt smärtsam för mig och läkaren fick avbryta en gång då jag fick blodtrycksfall och höll på att kräkas. ?Domen? blev iallafall en hjärtformad livmoder med misstänkt septum på höger sida, han fick inte heller någon passage i någon av äggledarna. Jag är inbokad för en hysteroskopi inom 2 månader då de kommer titta mer på livmodern och titta om det finns något septum, de skulle även göra en ny genomspolning.
Sedan undersökningen och ?domen? att båda mina äggledare är helt blockerade har jag varit väldigt nere och inte kunnat tänka på något annat. Hoppet blev inte bättre av att läkaren sa att han aldrig hört talas om att äggledarna kunde krampa under undersökningen. (Ringde upp honom några dagar efter när jag hade läst runt) Ni som har varit med om samma sak, hur slutade det för er? Finns det något man kan göra själv för att bättra sina chanser till nästa genomspolning?
Jag ser att det finns några trådar med detta ämne men de var ganska gamla så jag testar jag med. Tackar för hoppgivade svar!