• Sofiiakarin

Bim + 2, men inget plus.

Hej.

Hoppas ngn vettig person kan komma med ett svar till mig, haha! Försöker iaf..

Jag har en regelbunden mens. Kommer alltid 26 eller 27. Nu är det så att min man o jag försöker få till ett syskon till vår lille. Har haft sex vid äl osv.

Trodde mensen skulle komma men icke. Den skulle ev dykt upp i lördags. Kom ej. Sen väntade jag till söndag, ingen mens. Nu är det måndag kväll o ingen mens. Ingen mensvärk heller för den delen.

Jag tog ett graviditetstest (testlagret), på lördag. Inget positivt. Alltså på bim dagen.

Idag tog jag 2 test på jobbet. Mitt på dagen utan att ha hållt mig i 4 timmar. Tänkte att de borde ge utslag ändå när jag är över bim. Icke. Inte ens ett spökstreck fick jag haha.

Jag har ingen mensvärk. Mina bröst är svullna och hårda som vid mens. Jag börjar bli orolig. Detta är inte likt min kropp alls. Sen började jag fundera. Jag tog min andra spruta vaccin för 2 veckor sen, kan det var det som ställt till det? Eller är jag bara en som plussar sent. Snälla kan ngn där ute komma med en tanke. Inget skrämmande nu tack då jag redan är orolig.

Ha en fin kväll!

• Svar på tråden Bim + 2, men inget plus.
  • Mortiscia80

Det verkar väl snarare som att mensen kommer lite senare än vanligt, det kan hända när som helst att cykeln förändras.

• Jag är bara jag

Det är extremt ovanligt att inte plussa på BIM+2 såvida man inte har en väldigt kort lutealfas- då kan det krävas några dagar efter BIM. Sen är det ju så att man inte ens kan passera BIM om man inte är gravid. Har man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Det allra vanligaste som i ditt fall är att äl var lite senare än man trodde. Kan hända även fast man brukar ha helt regelbunden mens.

• Sofiiakarin
    Jag är bara jag skrev 2021-09-06 21:39:59 följande:

Det är extremt ovanligt att inte plussa på BIM+2 såvida man inte har en väldigt kort lutealfas- då kan det krävas några dagar efter BIM. Sen är det ju så att man inte ens kan passera BIM om man inte är gravid. Har man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Det allra vanligaste som i ditt fall är att äl var lite senare än man trodde. Kan hända även fast man brukar ha helt regelbunden mens.

Jag har kort LF. 11 dagar brukar den vara på. Återstår o se om mensen är sen och min cykel plötsligt ändrats!
  • Bebis2021

Hej, jag är i ungefär samma sits, bim+2 å ingen mens, tempar dock å har haft förhöjd temp men idag har den gått ner 0,2 grader. Jag har dock inte tagit något gravtest då jag inte hade hemma men har beställt, så väntar ivrigt på det. Har inte så mkt symtom, ytterst lite molvärk, ev lite spända bröst, väldigt märkliga drömmar om nätterna (om att min man är otrogen/flirtar med andra) och minns jag hade såna märkliga drömmar vid tidigare graviditet, men känner mig ändå inte gravid, så blir istället orolig över varför mensen är sen, brukar alltid ha en punktlig menscykel på 30 dagar, förutom senaste två gångerna har den varit 29 dagar.

• Jag är bara jag
    Sofiiakarin skrev 2021-09-07 06:35:04 följande:
    Jag har kort LF. 11 dagar brukar den vara på. Återstår o se om mensen är sen och min cykel plötsligt ändrats!
    Jamen då så. Eftersom det kan krävas 14 dagar efter äl för att få plus finns ju en chans. 
  • bumblebeez

Kanske inte ett roligt svar, men jag vet om en som tog dos 2 och som fortfarande inte fått sin mens. Detta var i juli..

Svar på tråden Bim + 2, men inget plus.