Varannan vecka, hur gör ni vid förkylningssymtom???
Hej
Fick idag mess från mina 2 söners mamma om att den ena sonen har hosta. Hon var osäker på om han skulle gå till skolan. Jag anser att han borde vara hemma. De hade även ett covidfall i samma skola tidigare i veckan som alla fått mail om.. Så då blir man ännu mer orolig..
Men saken är den med att de ska komma till mig egentligen idag men mu vet jag inte vad som är bäst att göra med tanke på hostan.. Bör han liksom stan a hos sin mamma då eller ska man ta hit honom ändå... Till saken hör med att jag har en liten dotter också med en annan mamma som också ska komma till mig idag och hon är mitt i inskolning på dagis och det hade varit jättedumt att bli sjuk mitt i den. Hon har svårt med den som det är ändå liksom...
Jag själv har också precis påbörjat utbildning. Grejen är den med att jag nästan alltid lyckas bli smittad av mina pojkar.. Och det var typ 3-4 veckor sen sist jag o lillan blev jättesjuka efter att mina söner kom hit förkylda. Så hopplöst...
Jag tänkte höra iaf hur ni andra gör som har varannan vecka eller helg om barnen är förkylda?? Speciellt nu i covidtider då. Lämnar ni över barnen ändå eller stannar de hos den föräldern de blev sjuka hos?
En sak som gör mig osäker med är att mamman till sönerna alltid spelar ner hur pass sjuka de är så man kan liksom inte lite på hennes ord.. Säger hon att "nä det är bara lite snuva o pyttelite hosta", så kommer de till mig o är görförkylda... Men enligt henne "är det inte så farligt"... Detta har varit hopplöst sen corona kom för då kan man inte hålla på så eftersom minsta symtom ska tas på allvar ju...
Aja tänkte höra hur andra görno tänker i frågan iaf?