Tala om för ägaren att du har ångrat dig bara. Jag tycker att det är helt ok. Du kommer förmodligen aldrig träffa säljaren ändå så du behöver inte känna att det är jobbigt på något sätt.
Hade en liknande situation nyligen där jag var säljaren. Varan låg ute några dagar och jag visste inte om någon skulle vara intresserad. Det var en helt oanvänd vara som jag lade ut på annons för 40% av vad den kostar att köpa från butik, vilket jag tyckte var ett lågt pris, ett lockpris rent av.
Sen var det en som kontaktade mig och prutade på varan. Visste inte om jag skulle hitta någon annan som var villig att betala annonspriset så accepterade budet nån dag senare. Sen dröjde det med att köpet skulle genomföras pga jobb och ett par dagar efter så hörde en annan köpare av sig som var intresserad av att betala det pris jag satt.
Jag sålde till den som betalade mitt begärda pris. Ja, prutaren verkade bli arg för att jag inte höll det jag sa. Men klart jag bytte till den som betalade mer! Hade tyckt att det var självklart ifall situationen vart omvänd och jag hade varit prutaren, så ser inget fel i det.