• JoE

Tatuera + Emla???

Ska tatuera mig i morgon, på insidan av handleden.

Kan jag bedöva lite med emla plåster? Har fått en konstig tanke att färgen kanske flyter ut och att det blir helt misslyckat...

• Svar på tråden Tatuera + Emla???
  • Snowgirl

Vet ej, men de tvättar ju av huden ordentligt innan de börjar tatuera. Så det borde väl inte vara några problem.......

• Visslan

Jag tror inte att tatueraren går med på att man använder emla.. vet att det har nått med färgen att göra..
    Ring och fråga vetja

• mamma legolina

Berätta hur det går, jag har nämligen också haft emla-tanken.

• helene306

Jag har hört att det inte är bra med Emla-plåster inför tatuering. Frågade själv inför en tatuering och han avrådde. Jag överlevde ändå

Heléne

• Maerion

Man ska nog inte bedöva alls.. Har hört att medlet sen kan komma in i bloded när nålarna kommer fram och att det kan utlösa ngn slags chock.. Jag tatuerade mig över fotknölen, och det gick bara bra! =)

• Lamie

Min make är tatuerare. Han avråder från att använda Embla kräm då det gör huden mer "läderlik" vilket innebär att han får köra hårdare än annars för att "komma igenom" Så att använda Embla blir ändå ingen smärtlindring. Vill man vara fin får man lida pin

Minus 1,2 kilo & minus 1 cm i midjan
  • Kickan Kim

haha.. vad jag har hört är att man inte FÅR använda bedövning när man tatuerar sig.. haha för att det är en sak som man ska betänka innan man gör, alltså så inte alla går å tatuerar sig typ att det SKA kännas.. de va världens dummaste kommentar från min sambo (som för övrigt har tatuerat sig)... Jag ville tatuera mig, men är så otroligt rädd för sprutor (tycker inte om att inte ha kontroll) kanske var därför han försökte tuta i mig att man inte FICK använda bedövning..

• NovaAlexandra

Jag använde emla-salva när jag fyllde i en tatureing, inga problem och smärtfritt var det

/mamma till världens bästa Sanna
  • Stollan

Jag har också användt Emla till min tatuering gick fint. Kände ingen smärta alls! ????????

• Zadre
    Stollan skrev 2015-08-12 21:55:56 följande:

Jag har också användt Emla till min tatuering gick fint. Kände ingen smärta alls! ????????

...en nio år gammal tråd...?
Svar på tråden Tatuera + Emla???