• Bula2021

Utspänd mage vecka 19+4

Hej!

Sedan ett par veckor har min mage verkligen börjats synas, både på morgonen och kvällen. Dock upplever jag den också som väldigt spänd, hela tiden. Hela magen, från under brösten och hela vägen ned till blygdbenet. Och med spänd menar jag verkligen utspänd! Nästan så att det värker i den.

Tänk att ni varit på julbord och ätit en eller två tallrikar för mycket och magen liksom värker av att allt buktar utåt :) Man vill bara åka hem och lägga sig och att det ska gå över. Den känslan har jag nu hela tiden när jag står upp och/eller går. Sitter jag med är det bättre och om jag ligger ned känns det nästan inte alls.

Är gravid med första barnet så har ingenting att jämföra med.

Det känns inte som sammandragningar - antar jag? Har träff hos barnmorskan nästa vecka och ska fråga, men det är så himla svårt att förklara hur det känns.

Är det någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Utspänd mage vecka 19+4
  • September1518

Åh vad jobbigt att du känner så hela tiden! Jag känner igen mig (jättebra beskrivning med julbord) men bara när jag just ätit för mycket eller om det gått för lång tid sen jag åt så jag hinner bli så där hemskt hungrig och sen när jag äter blir jag så uppblåst.

Det som brukar hjälpa mig är att äta något litet då, eller om jag råkar äta något just när det skulle gått över. Svårt att veta. Hoppas det går över snart! Kanske du behöver äta mindre och oftare? :)

• Bula2021
    September1518 skrev 2021-08-26 18:42:26 följande:

Åh vad jobbigt att du känner så hela tiden! Jag känner igen mig (jättebra beskrivning med julbord) men bara när jag just ätit för mycket eller om det gått för lång tid sen jag åt så jag hinner bli så där hemskt hungrig och sen när jag äter blir jag så uppblåst.

Det som brukar hjälpa mig är att äta något litet då, eller om jag råkar äta något just när det skulle gått över. Svårt att veta. Hoppas det går över snart! Kanske du behöver äta mindre och oftare? :)

Haha! Gött att du fattade julbords-beskrivningen :)

Jag tycker att jag äter löpande ?hela tiden? men får kanske bli ännu bättre på ännu fler mellanmål. Bra tips, tack!
Svar på tråden Utspänd mage vecka 19+4