• Anonym (TS)

    Långtidsmätning av oxycodone i urinprov

    Hur går det till? Jag fick lämna urinprov och de sa att de skulle göra en mätning "bakåt i tiden" så att de exakt kunde se hur mycket jag tagit varje dag.

    Men jag fattar inte hur det går till? Får de fram nåt genomsnitt? Hur långt bak i tiden kan de kolla?

    Någon som gjort ett sånt här test? Är svaren 100% tillförlitliga?

    Tacksam för alla svar jag kan få ?

  • Svar på tråden Långtidsmätning av oxycodone i urinprov
  • Kexsmula

    Eh, det låter i mina ögon väldigt godtyckligt i så fall. De kan se om mängden i ditt urin minskar från första tillfället du gjort ett UP och framåt men kan inte säga den exakta mängden du tagit utifrån ett UP.

  • Anonym (TS)
    Kexsmula skrev 2021-08-24 14:24:38 följande:

    Eh, det låter i mina ögon väldigt godtyckligt i så fall. De kan se om mängden i ditt urin minskar från första tillfället du gjort ett UP och framåt men kan inte säga den exakta mängden du tagit utifrån ett UP.


    Jag har oxy på recept men nu fick jobbet för sig att jag tar för mycket av min medicin så de ville att jag skulle gå och testa mig. Jag gick med på det. Lämnade UP som de först gjorde ett snabbtest på. Det visade att jag hade oxy i urinen (såklart) men allt annat var negativt. Sen tog hon en del av urinen och sa att den skulle skickas iväg på långtidsmätning. Där ska man kunna se hur mycket oxy jag tagit varje dag.
  • Anonym (Mark)

    Jag vet inte men kan berätta att jag skulle lämna urinprov på en arbetsplats där det försvunnit medicin, och samma dag jag skulle dit så blev jag akut sjuk och blev inlagd på sjukhus. Där opererades jag och fick mängder med olika narkotiska preparat och väl utskriven ville min chef ha det där provet snarast trots att jag sa att det garanterat skulle visa positivt på allt möjligt och jag tyckte inte att det skulle vara rättvist. Men jag lämnade provet och talade om för sköterskan vilka mediciner jag tagit senaste 14 dagarna och hör och häpna så var testet negativt. Det var 4 dagar efter sjukhuset. Och då hade jag ändå Max dos på tramadol utskrivet men det är syntetiskt och syns inte på vanligt prov. De tog inget särskilt för tramadol för det var inte den medicinen som försvunnit på min arbetsplats.

    Jag är tveksam att man kan se mängden, men du vet ju själv om det ligger sanning bakom misstanken chefen har om dig, eller ej. Och har du tagit ordinerad dos så har du inget att oroa dig för. Det borde ju räcka att du visar upp dina uttag på apoteket där de ser hur ofta du tagit. Så vidare du inte får tag i tabletterna på annat håll dessutom.

Svar på tråden Långtidsmätning av oxycodone i urinprov