• MellisWH

Rosa flytning?

Jag är gravid i v7 och varit förstoppad ett tag.. satt på toan imorse och fick ?ta i? lite för att kunna sköta magen.. i samband med det så får jag en vit flyttning med lite rosa blod i inga mängder direkt och sen kom de inget mer när jag torkade mig. Är detta vanligt tro? Tänkte ifall de började blöda när jag ?tog i?.. är såklart orolig för missfall och ska på första besöket hos barnmorskan imorgon och berätta detta då..

någon som varit med om liknande och fått rosa aktigt i sina flytningar?

• Svar på tråden Rosa flytning?
  • Jag är bara jag

Mer än bara rosa. Jag blödde rejält v.7 och det var helt ofarligt. Blödde pga hemorrojder också som gravid så det kan ha varit det med.

• MellisWH
    Jag är bara jag skrev 2021-08-23 12:39:27 följande:

Mer än bara rosa. Jag blödde rejält v.7 och det var helt ofarligt. Blödde pga hemorrojder också som gravid så det kan ha varit det med.

Jo men menar att jag blödde framifrån i samband med flytningen när jag satt på toa inte från baken :) gjorde du också det?
  • Jag är bara jag
    MellisWH skrev 2021-08-23 12:59:14 följande:
    Jo men menar att jag blödde framifrån i samband med flytningen när jag satt på toa inte från baken :) gjorde du också det?
    Ja, som jag skrev blödde jag rejält mycket. Krävdes binda och jag blödde totalt en vecka. Vid hemorrojden blödde jag bara i samband med toabesöket.
  • MellisWH
    Jag är bara jag skrev 2021-08-23 13:12:49 följande:

Ja, som jag skrev blödde jag rejält mycket. Krävdes binda och jag blödde totalt en vecka. Vid hemorrojden blödde jag bara i samband med toabesöket.

Var du på något ultraljud då eller hur länge väntade du?
  • Jag är bara jag
    MellisWH skrev 2021-08-23 13:35:27 följande:
    Var du på något ultraljud då eller hur länge väntade du?
    Inte förrän v.13 för jag vågade inte innan.
  • MellisWH
    Jag är bara jag skrev 2021-08-23 14:01:49 följande:

Inte förrän v.13 för jag vågade inte innan.

Okejj förstår! Vad sa barnmorskan om de?
  • Jag är bara jag
    MellisWH skrev 2021-08-23 14:46:09 följande:
    Okejj förstår! Vad sa barnmorskan om de?
    Hmm... Jag skrev väl in mig runt v.10 och hon visste att jag blött och inte vågade göra VUL. 
  • MellisWH
    Jag är bara jag skrev 2021-08-23 14:54:53 följande:

Hmm... Jag skrev väl in mig runt v.10 och hon visste att jag blött och inte vågade göra VUL. 

Men sa hon de var normalt ?
  • Jag är bara jag
    MellisWH skrev 2021-08-23 14:56:33 följande:
    Men sa hon de var normalt ?
    Hon sa ingenting. Jag hade gjort ED och hade mer kontakt med min klinik och gynläkare. Fick höja dosen av ena medicinen och avvakta. Men ca 30% av alla blödningar gravida har är ofarliga. Kan ha flera orsaker. Vanligast är sköra slemhinnor.
  • Litenblomma88
    MellisWH skrev 2021-08-23 10:58:00 följande:

Jag är gravid i v7 och varit förstoppad ett tag.. satt på toan imorse och fick ?ta i? lite för att kunna sköta magen.. i samband med det så får jag en vit flyttning med lite rosa blod i inga mängder direkt och sen kom de inget mer när jag torkade mig. Är detta vanligt tro? Tänkte ifall de började blöda när jag ?tog i?.. är såklart orolig för missfall och ska på första besöket hos barnmorskan imorgon och berätta detta då..

någon som varit med om liknande och fått rosa aktigt i sina flytningar?

Jag fick en stor blödning i vecka 5+6 som fortsatte en vecka efter som sen började avvta. Fram till vecka 12-13 kunde jag få lite rosa och bruna flytningar och kopplade också det till förstoppning. Har du gjort cellprov? Troligen har det att göra med att du krystat men kan vara värt att göra cellprov om du inte har gjort sista tiden.

Hur gick det för dig?
Svar på tråden Rosa flytning?