• påsklilja123456789

Nidblödning, MF eller genombrottsblödning?

Hej! Jag vill verkligen höra om era erfarenheter.

Jag fick min "mens" för två veckor sedan, den var precis som vanligt dvs en ganska lätt blödning i 3 dagar (jag har ganska lite mens vanligtvis). Den kom dock några dagar tidigare än tänkt men jag tänkte inte mer på det. Men jag behövde fortfarande använda skydd.

Efter flera starkt positiva ÄL-test på raken under senaste dagarna tog jag dock ett graviditetstest och det visade starkt positivt. Tog ett till som även det visade starkt positivt.

Har någon här varit med om liknande? Dvs att ni fick vad ni trodde var er mens men sen visade det sig att ni var gravida? Kan man få ett missfall redan innan bim och borde det verkligen ge utslag med ett starkt plus två veckor senare?

Hade varit så tacksam för lite svar så att jag kanske kan lugna ner mig lite..

• Svar på tråden Nidblödning, MF eller genombrottsblödning?
  • Jag är bara jag

Om blödningen kom när din mens skulle komma är det inte en nidblödning. De kommer ca en vecka tidigare- 5-7 dagar efter äl. Vissa får typ mens när mensen skulle komma fast de är gravida- kroppen har liksom inte fattat än. Ytterligare några får m.f precis när mensen skulle komma, men då är det ytterst ovanligt att plussa 2 veckor senare. M.f före BIM kan man inte ha. Det bästa du kan göra är att boka in ett VUL. Då får du klart besked.

Svar på tråden Nidblödning, MF eller genombrottsblödning?