• Vera84

Olyckligt kär

Jag är vansinnigt förälskad i min bästa vän som är homosexuell. Vi umgås i princip varje dag och kysser varandra nästan varje gång. Mitt hjärta dör lite efter varje gång vi ses.

Han är 42 och jag är under 40 så vi är inga ungdomar.

Han har under åren vi känt varandra haft 4 pojkvänner och jag blir lika glad varje gång det har tagit slut.

HUR ska man komma över dessa känslor som jag verkligen inte kan styra över? Det har gått så långt att jag inte ens kan logga in på Tinder längre eftersom jag vet att han är den bästa.

Och nej jag har inte berättat för honom hur jag känner. Vet att han skulle bli obekväm i mitt sällskap då. Vill inte heller förlora honom som en vän.

Ge mig tips så jag kan sova gott ikväll.

• Svar på tråden Olyckligt kär
  • Anonym (X)

Om ni umgås varje dag och kysser varandra varje gång är han inte 100% homosexuell. Men ändå.

För att skydda ditt hjärta från att krossas borde du försöka glesa ut era träffar och sluta kyssa honom. Har han inte velat ha en relation med dig på all denna tid så kommer han inte vilja det framöver heller, tyvärr. 

• Anonym (A)
    Anonym (X) skrev 2021-08-18 18:19:28 följande:
    Om ni umgås varje dag och kysser varandra varje gång är han inte 100% homosexuell. Men ändå.

För att skydda ditt hjärta från att krossas borde du försöka glesa ut era träffar och sluta kyssa honom. Har han inte velat ha en relation med dig på all denna tid så kommer han inte vilja det framöver heller, tyvärr. 
    Håller med
  • Vera84

[quote=81319585][quote-nick]Anonym (X) skrev 2021-08-18 18:19:28 följande:[/quote-nick]

Lättare sagt än gjort. Men du har rätt i det du säger.

• StudierKemi

Vad är så bra med honom? Vad har han må tro som inte andra män har enligt Dig?

Jag personligen ÄLSKAR ROMANTIK OCH KÄRLEKSTEXT. Men många andra kvinnor har inget större behov av det (Du vill inte i hemlighet ha något sånt här då istället):

• Vera84

Dessa kärleksförklaringar du skickade är fina,men själv tycker jag att det är en smula överdrivet.

Svar på tråden Olyckligt kär