Plussade och blev dumpad. Borde göra abort, fixar det nog inte. hjälp.
Hej FL
Jag vet verkligen inte vad fan som händer med mitt liv.
Jag är 30 år, gravid och jag borde VERKLIGEN göra abort, men jag vet inte om jag kan. Imorgon måste jag ta första tabletten.
Storyn i korta drag:
Träffade 10 juni (3 månader sedan!) en man. Han blir dödskär direkt. Uppvaktar mig. Pratar snabbt framtid och gemensamt liv. Vi har två söner i samma ålder, han vill låta de träffas snabbt. De klickar hur bra som helst, både med varann och oss vuxna. De är fö 7 år. Vi säger att vi är klara med barn men dörren är lite på glänt för framtiden eventuellt, fast förmodligen kommer ingen av oss vilja. Vi kollar på gemensamt boende. Är till och med på husvisning. Jag vet hur sjukt det låter med exakt ALLT var rätt. Han är påväg att säga upp sin bostad för att flytta in hos mig. Detta är för tre veckor sedan ungefär.
Vi har sex, mycket. Jag är fertil. Han vet. Han kommer i mig, för jag vill och för hann vill - för att vi är helt jävla dumma i huvudet. Vi tänker att det är så svårt att bli gravid men ? vadå ?det värsta som kan hända är att vi får en bebis? sägs. Vi ska ju ändå alltid vara ihop.
Vad händer? Jag blir gravid. Han vill att jag snabbt ska säga att jag gör en abort, vad finns det att tveka på? Är jag trög? Befängd? Jag säger att jag tvekar, varpå han säger att han inte fattar varför och att jag måste ge ett tydligt svar nu för om jag gör abort ska han vara ett stöd men annars är jag inget för honom och han kommer avlägsna sig från situationen. Jag blir galen. Vi bråkar. Jag säger att jag ska behålla, sen abort. Har nu lovat abort. Och nu har han gjort slut, pga att detta drama kring denna situation gjorde honom osäker på vart han själv är i sig själv och att han inte är redo för en relation. Allt har gått för snabbt och han har gjort ett misstag. Till saken hör att han varit extremt drivande i vår relation medan jag tvekat och velat vara försiktig. Husvisning var på hans bevåg. Att bli tillsammans var ett misstag. Osv.
Nu står jag här. Dumpad. Nygravid. Borde göra abort såklart. Men ändå så känns det helt jävla omöjligt på något sätt. Ska ta första tabletten imorgon 08:30. Jag vill inte. Men jag måste.
Snälla , är jag galen eller ansvarsfull? Hjälp.