• Anonym (Undrar)

Bli er äggdonator?

Hej,

Jag är osäker på om följande öht får diskuteras, om inte så får tråden självklart tas ner, detta är mest en undran.

Jag har anmält intresse för att bli äggdonator då jag tycker att det är viktigt att den hjälpen finns och att mina ägg inte ger mig själv någon större glädje ????.

Jag funderar lite på hur tankarna hos par och ensamma som önskar få hjälp med just äggdonation går. Självklart är det viktigaste ett friskt barn, det andra är sekundärt. I utredningen så har jag endast behövt ange längd, ögonfärg och ursprung, finns det inte ett än större intresse i donatorns egenskaper och liknande?

Hade någon velat veta mer och varit intresserad av att ha mig som donator?

/Kvinna, 28

• Svar på tråden Bli er äggdonator?
  • Anonym (Undrar)

Hej, ser att det lagt till väldigt många frågetecken i texten, inte min avsikt att de ska finnas där.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-08-15 18:27:07 följande:

Hej,

Jag är osäker på om följande öht får diskuteras, om inte så får tråden självklart tas ner, detta är mest en undran.

Jag har anmält intresse för att bli äggdonator då jag tycker att det är viktigt att den hjälpen finns och att mina ägg inte ger mig själv någon större glädje ????.

Jag funderar lite på hur tankarna hos par och ensamma som önskar få hjälp med just äggdonation går. Självklart är det viktigaste ett friskt barn, det andra är sekundärt. I utredningen så har jag endast behövt ange längd, ögonfärg och ursprung, finns det inte ett än större intresse i donatorns egenskaper och liknande?

Hade någon velat veta mer och varit intresserad av att ha mig som donator?

/Kvinna, 28

Tror de som tar emot en donation vill veta precis allt, men i sverige tillåts inte det och därför får du bara tre frågor. Saker sometnicitet, sjukdomshistoria etc får man inte fråga om.
    Hade du donerat i danmark hade du fått fler frågor.
  • Anonym (Ee)

Många hade varit intresserade av mer info än så men man får i Sverige varken välja donator själv eller veta i stort sett något om donatorn som väljs ut åt en. Så det går liksom inte att göra något åt om man väljer att göra behandling med donerade könsceller här.

Svar på tråden Bli er äggdonator?