• lillemmy

Clearblue digital har visat samma veckor båda gångerna

Hej, är svinorolig för missfall, har testat med clearblue digital första gången 7/8 och då visade de gravid 1-2 och nu när jag testar idag med morgonurin visar de fortfarande 1-2 , enl apparna jag har ska ja va gravid vecka 4+6 idag , kan de stämma med 1-2 veckor gravid eller är de mer att troligt med ett missfall, har inte haft mycket symtom alls under denna graviditet nämnligen ????

• Svar på tråden Clearblue digital har visat samma veckor båda gångerna
  • Jenniepennie031

Generellt sett ska man ju inte lita blint på de siffrorna, de kan ofta visa fel (vilket är det vården kommer säga om du ringer och är orolig) - men samtidigt förstår jag verkligen din oro. Jag har också hållit på och testa med veckoindikator under mina graviditeter. Tyvärr tror jag inte det är mycket mer att göra än att vänta och se. Det enda som kan visa om det är missfall på g är ju att göra ett hcg-test och dessvärre är det svårt att få göra om man inte har en väldigt bra anledning. På ett ultraljud är det nog svårt att se någonting alls så tidigt. Jag håller alla tummar att det går vägen för dig <3

• Undrar56711

Vilken tid tog du testet första gången? Morgonurin eller senare på dagen? Hur många dagar efter ÄL tog du första testet?

Är du i vecka 4+ så kan de visa både 1-2 och 2-3 , så de slår nog om snart :) jag var med om liknande att det inte slog om till 3+ o blev jätte rädd att de va missfall men nej allt gick bra :)

• lillemmy
    Undrar56711 skrev 2021-08-15 15:17:10 följande:

Vilken tid tog du testet första gången? Morgonurin eller senare på dagen? Hur många dagar efter ÄL tog du första testet?

Är du i vecka 4+ så kan de visa både 1-2 och 2-3 , så de slår nog om snart :) jag var med om liknande att det inte slog om till 3+ o blev jätte rädd att de va missfall men nej allt gick bra :)

Okej,båda

Var

Med

Morgonurin

Ena

Var

7/8

Och

Andra

Nu

Idag????
  • lillemmy

Så är därför jag är så orolig :( samtidigt så kan de ju hända att uträkningen är några dagar fel hit och dit det vet jag ju inte, vet inte exakt datum då jag blivit befruktad, vet att ja fick en pytteliten rosa flytning den 6/8 typ, känner att man inte riktigt varken vill släppa hoppet eller ha för mycket hopp de är ju svinjobbigt :(

• Undrar56711
    lillemmy skrev 2021-08-15 17:39:20 följande:

Så är därför jag är så orolig :( samtidigt så kan de ju hända att uträkningen är några dagar fel hit och dit det vet jag ju inte, vet inte exakt datum då jag blivit befruktad, vet att ja fick en pytteliten rosa flytning den 6/8 typ, känner att man inte riktigt varken vill släppa hoppet eller ha för mycket hopp de är ju svinjobbigt :(

Alltså jag tror inte du fått missfall & jag tkr du ska sluta oroa dig och istället boka ett VUL från vecka 6+0 :) strunta i testerna. Jag använde CB flera gånger också o blev ledsen när det inte ökade men tillslut gjorde det de!
  • lillemmy

Jag hade Bokat ultraljud till Idag, men tyvärr fick ja missfall igår :( känns ju som att man går sönder även fast man vet hur tidigt de va och hur vanligt det är :(

• Jenniepennie031
    lillemmy skrev 2021-08-18 09:06:32 följande:

Jag hade Bokat ultraljud till Idag, men tyvärr fick ja missfall igår :( känns ju som att man går sönder även fast man vet hur tidigt de va och hur vanligt det är :(

Beklagar verkligen och lider med dig :(

Har själv fått fyra missfall och inga barn ännu så vet mer än väl hur det känns. Hoppas det går bra nästa gång!
Svar på tråden Clearblue digital har visat samma veckor båda gångerna