• millson24

Gravidsymptom men neg test

Jag har pcos vilket gör att jag sällan har ägglossning och menscykeln är väldigt oregelbunden. Men för lite över 2 veckor sen hade jag och sambon mys, och några dagar efter det började jag få molande känsla långt ner i magen plus rikliga flytningar. Detta har sedan hållt i sig ända fram till nu (alltså ca två veckor). Jag har även sen en vecka tillbaka varit illamående till och från varje dag.
    Imorse tog jag ett gravtest som visade negativt, men jag har fortfarande illamående och känningar långt ner i magen. Skulle det kunna vara en graviditet som inte syns på test än, eller är det bara något annat fel på mig? Blir inte klok på detta...
    Har för övrigt en son på 4 år som blev till med ivf.

• Svar på tråden Gravidsymptom men neg test
  • Anonym (E)

Du kan omöjligt få gravidsymptom efter bara några dagar. Det tar ungefär en vecka för ägget att ens fästa, och först då börjar din kropp tillverka hormoner, och sen tar det ytterligare tid innan de nivåerna blir så pass höga att de ger någon större inverkan på din kropp.

Om du mår så där dåligt behöver du prata med en läkare, för det är inte graviditet iaf.

• Jag är bara jag

Eftersom det är hcg som ger gravsymptom får man även positivt gravtest om man verkligen har äkta gravsymptom. Det ena ger det andra sas. 

• millson24

Jo alltså jag vet att man inte får gravidsymptom förns efter att ägget har fäst i livmodern. Jag tänker att det första molande och flytningarna kanske berodde på att jag faktiskt hade ägglossning då? Har ju som sagt det väldigt sällan (om än alls) så vet inte riktigt hur kroppen "uppför sig" då.
    Men det som gör mig fundersam i så fall är ju att symptomen hållt i sig så länge, och att jag senaste veckan även haft illamående.

• Anonym (E)
    millson24 skrev 2021-08-14 22:09:41 följande:

Jo alltså jag vet att man inte får gravidsymptom förns efter att ägget har fäst i livmodern. Jag tänker att det första molande och flytningarna kanske berodde på att jag faktiskt hade ägglossning då? Har ju som sagt det väldigt sällan (om än alls) så vet inte riktigt hur kroppen "uppför sig" då.
    Men det som gör mig fundersam i så fall är ju att symptomen hållt i sig så länge, och att jag senaste veckan även haft illamående.

Illamående brukar man inte få förrän v4-v7.

Om du har molande värk kan det dels vara ÄL, dels att kroppen förbereder sig på mens.
  • Jag är bara jag

Jag har varit gravid 6 ggr och aldrig känt nåt före v.5. Illamåendet har kommit långt senare också. Men vet du vad- jag tycker du ska boka in ett VUL så du får veta hur det står till "där nere". Oavsett om du är gravid eller inte. Du kan även kolla hcg via Werlabs. 

• millson24

Ja har inte mensen kommit om en vecka, och om ett test då fortfarande visar negativt så ska jag kolla upp hos läkare.

• Jag är bara jag
    millson24 skrev 2021-08-14 22:38:06 följande:
    Ja har inte mensen kommit om en vecka, och om ett test då fortfarande visar negativt så ska jag kolla upp hos läkare.
    Gör det. Bättre än att undra. 
Svar på tråden Gravidsymptom men neg test