• JenniferInTheSky

Ingen mens, negativt test. Vad händer?

Hej, jag behöver lite tankar från nån som kanske har erfarenhet av detta?

Jag helammar just nu vår 10-månaders. Fick tillbaka mensen för 2 månader sedan. Har inte fått någon mer sedan dess. Hade dock riktigt mycket mensvärk från beräknad mensdag och två veckor framåt. Men ingen mens? Hade efter ett par veckor uppehåll oskyddat sex på beräknad mens-dagen (12/7).

Gjorde grav-test dagarna efter det när mensen inte kom, negativt. Tog ett till för en vecka sen. Fortfarande negativt. Clearblue.

Igår började jag må illa. Kommer och går även idag.

Kan jag vara gravid även fast jag testar neg? Eller varför kommer inte mensen? Var helt regelbunden efter första barnet, mensen återkom då efter 10mån trots helamning då också. Tycker detta känns skumt.

Erfarenheter? Tankar? Kommer väl ringa BM så småningom ifall mensen uteblir ytterligare.

• Svar på tråden Ingen mens, negativt test. Vad händer?
  • Anonym (K)

Du är iaf inte gravid, det är ett som är säkert. Hade du varit det skulle testet ha gett utslag i förra veckan. Mensen har väl inte kommit tillbaka helt eftersom du helammar. Inte så konstigt egentligen.

• JenniferInTheSky
    Anonym (K) skrev 2021-08-14 16:08:26 följande:

Du är iaf inte gravid, det är ett som är säkert. Hade du varit det skulle testet ha gett utslag i förra veckan. Mensen har väl inte kommit tillbaka helt eftersom du helammar. Inte så konstigt egentligen.

Nej, jag antar att det inte är så konstigt om mensen inte är helt 100 än. Jag bara antog att den skulle vara regelbunden efter andra förlossningen också eftersom den var det efter första barnet. Tack för ditt svar!
Svar på tråden Ingen mens, negativt test. Vad händer?