Gravid utan symptom
Igår fick vi vårt första plus efter att ha försökt bli gravida i 25 månader. Vi står i kö till barnlöshetsutredning och är med i en forskningsstudie om infertilitet. Men det verkar ha gått ändå, till sist. Jag har ägglossning varannan eller var tredje månad och denna gång verkade den så perfekt. Hade mycket fertilt sekret, fick positiva utslag på ä-tester och fick en temphöjning precis efter och där har tempen legat sedan dess. Mensen brukar komma 14 dagar efter ägglossning men det gjorde den inte nu, jag tog testet för att få det överstökat. Använde Clearblue monitor och ett digitalt test. Nu visade det ju positivt och enligt min uträkning så är jag i vecka 5 (4+2) vilket ju är väldigt tidigt. Jag känner inga som helst symptom mer än ömma bröst och det brukar jag ha innan mens också. Jag vet ju egentligen att man kan vara gravid helt utan symptom, men det oroar mig ändå. Antagligen för att vi har försökt så länge. Är det någon mer som inte har känt några symptom så tidigt i graviditeten?