• Anonym (Lisa)

Avundsjuk på andras bebisar

Fick mitt första barn för 7 år sedan, vi hade inga problem att bli gravida och vi fick en lite flicka vilket car min högsta önskan. När hon va 1 år försökte vi skaffa ett syskon men helt plötsligt hände ingenting, två år gick och vi tog kontakt med läkare men man hitta ingen orsak till varför det inte gick. Jag hade så mycket ångest under den här tiden, kunde inte glädjas åt andras graviditeter och den sekundära barnlösheten blev brutal...

Till slut gjorde vi ivf som vi betalde privat, det gick vid andra försöket och vi berättade för vår dotter att hon skulle få en lillebror när vi va i v 18, hon blev ledsen för hon ville ha en lillasyster....barn är ju barn men ändå tog det hårt i mitt hjärta att ho reagerade så...

Hennes lillebror är nu 1 år gammal och bebistiden bara försvann så fort. Nu till problemet.

Jag har fått mitt barn men trots det så kan jag inte glädjas på ett normalt sätt åt andras nyfödda barn, det är som att alla känslor under barnlösheten finns kvar..värst är när någon nära vän har fått en liten dotter, jag känner mig bara avundsjuk och känner mig tom....

Hur ska jag komma över det här? Jag vill inte känna så här men hr svårt med bebisar trots att mitt egna problem egentligen är löst.....

Svar på tråden Avundsjuk på andras bebisar