• Steffqw

Hur känns din ägglossning?

Har slutat med p piller sen 5 månader tillbaka. Har efter stoppet fått regelbunden mens för det mesta. Ibland en cykel på 24 dagar men oftast på 27-28 dagar.

Har försökt känna av min ägglossning och även har kolla på den genom appen Flo.

När jag ska ha ägglossning enligt appen Flo, som sker 12-16 dagar innan mens får jag ont i vänster äggstock. Det har alltid varit smärta i vänster äggstock och aldrig i höger. Samma sen när mensen är, då mer värk i vänster.

Jag funderar om detta är normalt? Varför aldrig smärta i höger äggstock? Fungera den inte?

Någon med egna erfarenheter? Hur bruka är era ägglossningar kännas?

• Svar på tråden Hur känns din ägglossning?
  • Anonym (Signatur)

Jag kände också bara av på vänster sida. Ibland före äl, ibland efter. Jag har blivit gravid snabbt (första, andra och fjärde försöket) så jag antar ändå att båda funkar! Och ingen defekt på den högra har setts på ultraljud. 

• Anonym (Ms)

Jag känner bara på höger sida, typ som en stickande/molande känsla som håller i sig några dagar

• Anonym (T)

Jag får alltid ont på höger sida, någon enstaka gång på båda sidor. Har förstått att det är vanligt att bara ha ont på ena sidan.

Svar på tråden Hur känns din ägglossning?