• Entjejskonto

Diarré vid graviditet, tips?

Jag är gravid i v 28 och har blivit ordinerad järn vilket ger mig diarré. Som jag förstår får man inte äta immodium då, har ni andra tips på vad man kan äta / göra för att motverka diarrén? :)

• Svar på tråden Diarré vid graviditet, tips?
  • Anonym (A)

Jag fick diarré av Niferex men förstoppning av Duroferon, så jag växlade mellan dem.

• Jag är bara jag
    Anonym (A) skrev 2021-08-11 17:51:52 följande:
    Jag fick diarré av Niferex men förstoppning av Duroferon, så jag växlade mellan dem.
    Och med Sideral slipper man både problemen. Glad
  • Entjejskonto
    Anonym (A) skrev 2021-08-11 17:51:52 följande:

Oj, lät inte kul! Jag kräktes av båda. Men äter niferex droppar, mår inte illa men får diarré
  • Entjejskonto
    Jag är bara jag skrev 2021-08-11 14:11:38 följande:

Byt sort till Sideral Forte. Dyr, men påverkar inte magen alls.

Hm, ja den va dyr.. 280 kr per månad ca
  • Jag är bara jag
    Entjejskonto skrev 2021-08-11 18:30:50 följande:
    Hm, ja den va dyr.. 280 kr per månad ca
    Ja. Men värd vartenda öre för att slippa magproblem, men du avgör ju själv. 
  • Entjejskonto
    Jag är bara jag skrev 2021-08-11 18:44:40 följande:

Ja. Men värd vartenda öre för att slippa magproblem, men du avgör ju själv. 

Ja, tänker att den kanske funkar för dig men inte mig? Det vet man ju inte, samma med niferex och duroferon, de funkar olika för alla men jag uppskattar ditt tips, ska kanske prova ändå :)
  • syntharen

Ett tips annars är att kombinera järn med C-vitamin tuggtabletter, det ska vara tabletter och inte brus, dom heter Ido-C. Jag klarade mig helt utan Niferex eller liknade med tredje barnet då jag endast tog C-vitamin tillsammans med Vitamin kvinna. Även i slutet av graviditeten med andra barnet skippade jag Niferex och tog min egna kombo istället. Inte säkert det funkar för er men kan vara värt att testa om man vill slippa magproblem

Svar på tråden Diarré vid graviditet, tips?