• Dennis2678

Lurad på ett tredje barn

Min Fru och jag har två fantastiska barn efter 12 års förhållande

Jag har varit övertydlig med att jag inte vill ha en tredje.

Hon har utan att berättat tagit ut sin spiral och nu är vi gravida med ett tredje barn.

Hur ska man förhålla sig??

• Svar på tråden Lurad på ett tredje barn
  • VadSkaManSäga

Hon kunde ju iaf sagt till så kunde du klippt av tillförseln.

Iaf gett dig möjligheten att vara inblandad i beslutet

• Dexter dot com

Personligen skulle jag aldrig kunna leva ihop med någon som lurat mig så grundligt. Ärlighet är A och O i ett förhållande och det hon gjort är ett enormt svek. Du får fundera på om du kommer kunna förlåta henne och fortsätta leva ihop med henne även om hon inte respekterar dig.

• Fjäril kär

Fast lurad och lurad... Varför är det enbart hennes sak att skydda sig?

Om du varit tvungen att vara övertydlig med att du inte vill ha fler barn ligger det yttersta ansvaret på dig och se till att det verkligen inte kan bli fler barn.

Nu få du helt enkelt ta konsekvenserna.

• Magical
    Dennis2678 skrev 2021-08-10 09:46:26 följande:

Min Fru och jag har två fantastiska barn efter 12 års förhållande

Jag har varit övertydlig med att jag inte vill ha en tredje.

Hon har utan att berättat tagit ut sin spiral och nu är vi gravida med ett tredje barn.

Hur ska man förhålla sig??

Hur då lurad? Det står varje man fritt att själv skydda sig. 
  • Drottningen1970

Vad har hon sagt om sin inställning till ett till barn?

Visserligen fult att ta ut spiralen utan att meddela, men till syvende och sist är man själv ansvarig för sin egen fertilitet. Den som absolut inte vill ha ett barn skyddar sig själv och lägger inte över det på någon annan.

Jag kan tänka mig att din fru nånstans på vägen ändå informerat dig om att HON vill ha ett till barn, eftersom du skrivet att du varit övertydlig. Alltså låter det som om ni diskuterat saken.

Om någon sagt att hon vill ha fler barn och du ÄNDÅ inte ser till att skydda dig själv så låter det vanskligt.

Oavsett hur du förhåller dig till din fru, så ska du nu bli pappa igen och behöver ta ansvar för det barnet på alla sätt.

• Cykelhjul
    Fjäril kär skrev 2021-08-10 10:35:55 följande:

Om du varit tvungen att vara övertydlig med att du inte vill ha fler barn ligger det yttersta ansvaret på dig och se till att det verkligen inte kan bli fler barn.

Fast jo, om man har ett förhållande där den ena personen i hemlighet tar bort eller slutar med preventivmedel och låter den andra tro man fortfarande är skyddad så har man lurat och fört personen bakom ljuset. Han har inte ens fått chans att skydda sig.

Hon har ju haft noll dialog med sin man vilket är riktigt dåligt gjort av henne.
  • sextiotalist
    Fjäril kär skrev 2021-08-10 10:35:55 följande:

Nja, jag tycker nog det är att luras. Det har med tillit att göra. Hon gick bakom ryggen och tog bort spiralen, utan att säga något om det. Hade hon informerat om sitt beslut, då hade ts haft något att förhålla sig till och kanske aktivt valt att skydda sig
  • Fjäril kär
    Cykelhjul skrev 2021-08-10 11:06:14 följande:

Fast jo, om man har ett förhållande där den ena personen i hemlighet tar bort eller slutar med preventivmedel och låter den andra tro man fortfarande är skyddad så har man lurat och fört personen bakom ljuset. Han har inte ens fått chans att skydda sig.

Hon har ju haft noll dialog med sin man vilket är riktigt dåligt gjort av henne.

sextiotalist skrev 2021-08-10 11:12:19 följande:

Nja, jag tycker nog det är att luras. Det har med tillit att göra. Hon gick bakom ryggen och tog bort spiralen, utan att säga något om det. Hade hon informerat om sitt beslut, då hade ts haft något att förhålla sig till och kanske aktivt valt att skydda sig

Fast nej..

Han har uppenbart varit tydlig flera gånger om att han inte vill ha flera barn och har därmed flera gånger kunnat ta ansvar för sig själv och valt att skydda sig.

Visst har frun gått bakom ryggen ja men han har när som helst kunnat ta eget ansvar för sitt nej

Varför är det enbart hennes ansvar att det inte blir barn när hon dessutom vill ha fler?
  • Törstiga tuppen

Jag förstår att du förlorat förtroendet för din fru. Om du kan fortsätta leva med henne efter det här kan bara du bestämma. Jag tycker att det kan jämföras med att mannen steriliserar sig men inte berättar förrän kvinnan bokat tid på fertilitetsklinik. Självklart måste man kunna komma överens om en preventivmedelsmetod och kunna lita på att den gäller tills man bestämmer något annat.

• sextiotalist
    Fjäril kär skrev 2021-08-10 11:47:12 följande:

Fast nej..

Han har uppenbart varit tydlig flera gånger om att han inte vill ha flera barn och har därmed flera gånger kunnat ta ansvar för sig själv och valt att skydda sig.

Visst har frun gått bakom ryggen ja men han har när som helst kunnat ta eget ansvar för sitt nej

Varför är det enbart hennes ansvar att det inte blir barn när hon dessutom vill ha fler?

Och om han valde att använda kondom, tror du att hans fru hade blivit nöjd då?

Hon har gått bakom ryggen på honom. Om hon visste att han absolut inte ville ha flera barn. Då hade hon kunnat ändå berätta att hon ville det och var utan skydd.

Tilliten är en av benen i en relation
Svar på tråden Lurad på ett tredje barn