• elsasbebis

Inget hjärtslag v6+4

Hej! Är gravid med mitt 3 barn (har 2 mf i bagaget)

Va på vul idag v6+4 om jag räknat rätt.

Bm såg en hinnsäck med en gulkropp och en antydan till ett embryo men

inga hjärtslag. Hon sa att det kan va tidigt och att det såg helt normalt ut. Att jag skulle ringa

till Mac och skriva in mig. Men jag blir orolig att det ska va ett MF då man ska kunna se hjärtslag i vecka 7. Dock vet jag att vissa mottagningar inte gör vul förrän tidigast vi pga att man verkligen ska kunna se hjärtslag om det finns några

Någon som varit med om samma?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-08-09 22:39
    tidigast vecka 8 ska det stå så gör inte vissa sjukhus första Vul

• Svar på tråden Inget hjärtslag v6+4
  • Jag är bara jag

Nja, v.7 är det ingen garanti att man ser hjärtat. Först v.8 ska man absolut se hjärtat slå. Är det dessutom några dagar färre man varit gravid är risken ännu större att man inte ser hjärtat v.7. Men som alltid när man är osäker bör man göra ett VUL till efter en vecka eller så.

• elsasbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-08-09 21:19:14 följande:

Nja, v.7 är det ingen garanti att man ser hjärtat. Först v.8 ska man absolut se hjärtat slå. Är det dessutom några dagar färre man varit gravid är risken ännu större att man inte ser hjärtat v.7. Men som alltid när man är osäker bör man göra ett VUL till efter en vecka eller så.

Tack! Ja jag hoppas det. Ska görs ett nytt Vul om 2 veckor. Har aldrig gjort det så tidigt så har aldrig upplevt detta innan. Men är rädd att få falska förhoppningar när BM säger att det är helt normalt. Kan ju va MA. Har bara haft Mf förut. Men hoppas på det bästa.
  • Thess85

När jag va i v 6+2 fanns bara hinnsäck och gulkropp. 2 veckor senare fanns ett foster med tickande hjärta. Är nu i v 18.

Va också orolig och inställd på det värsta men som du skrev finns det ju en anledning till att dom helst inte gör vul innan v 8.

• Carolaline

Jag var också inne i vecka 6 och då syntes bara en hinnsäck och en gulkropp,ä. Inget foster eller hjärtslag. Kom tillbaka i vecka 8, hemsk tid med mycket googlande efter solskenshistorier emellan, och där låg ett litet foster med tickande hjärta. När det ser så ?stort? ut på skärmen vecka 8 kan man knappt förstå hur det inte ens kan synas två veckor innan.

Hoppas detsamma för dig!

• elsasbebis
    Thess85 skrev 2021-08-10 09:22:11 följande:

När jag va i v 6+2 fanns bara hinnsäck och gulkropp. 2 veckor senare fanns ett foster med tickande hjärta. Är nu i v 18.

Va också orolig och inställd på det värsta men som du skrev finns det ju en anledning till att dom helst inte gör vul innan v 8.

Tack, det ger mig hopp?
  • elsasbebis
    Carolaline skrev 2021-08-10 09:28:46 följande:

Jag var också inne i vecka 6 och då syntes bara en hinnsäck och en gulkropp,ä. Inget foster eller hjärtslag. Kom tillbaka i vecka 8, hemsk tid med mycket googlande efter solskenshistorier emellan, och där låg ett litet foster med tickande hjärta. När det ser så ?stort? ut på skärmen vecka 8 kan man knappt förstå hur det inte ens kan synas två veckor innan.

Hoppas detsamma för dig!

Tack, det känns bra att höra och ger mig hopp ? 2 veckor är så lång tid att sitta och spekulera. Va inte orolig eller tänkte nått innan och nu blir jag jättenojjig. Inbillar mig att alla symptom.är borta osv.
Svar på tråden Inget hjärtslag v6+4