• Jordgubbstanten

Bruna flytningar men starkare test?

Är superorolig för missfall.. Är gravid i vecka 5(4+2) och fick igår bruna flytningar.. ljusa med lite trådar i. Detta fortsätter ännu idag. Har tagit test igår och idag och testet från idag är mycket starkare! Undrar nu om det ändå kan handla om missfall? Att kroppen kanske inte hänger med? Vad tror ni? Ska jag förbereda mig på det värsta? Har googlat sönder internet :?D

• Svar på tråden Bruna flytningar men starkare test?
  • Anonym (EG)

Förstår oron <3

Jag hade ett missfall I maj som för mig började på det sätt du beskriver. Även det var I vecka 5 (4+4). Blev senare ljusrosa flytningar som blev blod och totalt tog det ca 1,5 vecka. Två månader senare har jag plussat igen och har nu kommit till vecka 7.

Men! Bruna flytningar är också väldigt vanligt i tidig graviditet utan att det är något missfall på G. Så det tråkiga svaret är ju tyvärr att du bara kan vänta hur jobbigt det än är <3

Håller tummarna för dig!

• Anonym (EG)

Glömde tillägga att testen blev starkare även för mig de närmsta dagarna efter att flytningarns börjat, för att sedan dala.

• Anonym (T)

Första graviditeten så startade mitt missfall så, testen och blödningarna blev värre och svagare inom några dagar. Nu min andra så fick jag bruna flytningar och starkare test igen och ställde in mig på att det var ett nytt missfall. Fortsatte ha flytningar i 1 vecka och testen blev bara starkare och är i v12 nu, allt ser bra ut.

Det kan alltså vara ett missfall på gång eller inte. Men håller tummarna för att det ska gå bra för dig!

• Anonym (Igenkänning)

Jag är i likande situation som dig. Hade ett missfall i april som började med bruna flytningar, men är nu gravid igen (5+1) och började få bruna flytningar i fredags och har haft det mer eller mindre sedan dess. Mitt gravtest är också väldigt starkt idag.. Känner mig orolig, men tyvärr finns det ju inte så mycket att göra än att vänta och se! Håller tummarna för oss båda att det lilla fröet får vara kvar!

• Anonym (Klara)

Jag är i vecka 9 och hade en rätt rejäl blödning (brunt, vattnigt) i förra veckan. Hade ett ultraljud 2 dagar senare och allt såg hur bra ut som helst! Så behöver inte vara negativt! Men ja annars är det som andra säger bara att vänta och se tyvärr. Fick en blödning igår också men har valt att inte jaga upp mig. Finns inget som kan stoppa ett missfall ändå! Hoppas det går bra för dig <3

• Jordgubbstanten

Tack för era svar! Har kontakt med gynekolog eftersom jag har en sjukdom i grunden också.. Enligt dom på gynekologen så var detta SÅÅ vanligt och helt normalt. Speciellt när jag skulle haft mens nu om jag inte var gravid. Men det är som ni säger man får bra vänta och se fast man är så orolig så man bara vill veta nuuu :D

• soofa

Det är såklart omöjligt att veta, men jag hade som mens i början av min första graviditet och sedan spottings halva graviditeten.

Jordgubbstanten skrev 2021-08-09 10:06:34 följande:

Är superorolig för missfall.. Är gravid i vecka 5(4+2) och fick igår bruna flytningar.. ljusa med lite trådar i. Detta fortsätter ännu idag. Har tagit test igår och idag och testet från idag är mycket starkare! Undrar nu om det ändå kan handla om missfall? Att kroppen kanske inte hänger med? Vad tror ni? Ska jag förbereda mig på det värsta? Har googlat sönder internet :?D

Svar på tråden Bruna flytningar men starkare test?