• Tjena8765

Telefonsamtal

Hej kanske fel ställe att fråga på men det får bli så då

I fredags ringde det först ett nummer från en privatperson fick ja reda på efter jag sökt då jag aldrig svarade. så jag skrev ett sms o frågade vem det var, fick svaret, vem är du och vart har du fått mitt nummer ifrån? 

då svara jag, du ringde mig innan så därför undrar jag.

konstigt jag har inte ringt någon idag typ. Fick jag som svar 

Då undrar jag är det någon som varit med om liknande?

seriösa svar tack.

• Svar på tråden Telefonsamtal
  • Drottningen1970

Meh?

Det var väl nån som ringde fel. Varför i hela friden hänger du upp dig på detta?

Ringer främmande nummer som jag inte svarar på hela tiden till mig. Skulle dock aldrig få för mig att messa dessa.

• Tjena8765
    Drottningen1970 skrev 2021-08-08 18:06:14 följande:

Meh?

Det var väl nån som ringde fel. Varför i hela friden hänger du upp dig på detta?

Ringer främmande nummer som jag inte svarar på hela tiden till mig. Skulle dock aldrig få för mig att messa dessa.

Bara fundersam när personen skriver att hen inte ringt knappt alls idag oså är det just det nummret som ringt till mig. Då bör man ju veta tycker jag. Hade det varit försäljare så är det en sak men en privatperson
  • Drottningen1970
    Tjena8765 skrev 2021-08-08 18:15:27 följande:

Bara fundersam när personen skriver att hen inte ringt knappt alls idag oså är det just det nummret som ringt till mig. Då bör man ju veta tycker jag. Hade det varit försäljare så är det en sak men en privatperson

Personen kanske tyckte det var pinsamt. Släpp det.
  • Tjena8765
    Drottningen1970 skrev 2021-08-08 18:18:06 följande:

Personen kanske tyckte det var pinsamt. Släpp det.

Okej. Ringer det privata personer som du inte vet vem det är o svara inte heller då?
  • Finansen7
    Tjena8765 skrev 2021-08-08 18:22:42 följande:

Okej. Ringer det privata personer som du inte vet vem det är o svara inte heller då?

Hur ska man veta om det är en privatperson eller jobbig försäljare som ringer?

Jag svarar 9 av 10 inte på nummer jag inte känner igen. Är det en privatperson som vill något kan de skicka sms.
  • Drottningen1970
    Tjena8765 skrev 2021-08-08 18:22:42 följande:

Det går inte att avgöra på numret om det är en försäljare eller en privatperson. Jag utgår ifrån att OM det är en privatperson så kommer de att skicka sms eller prata in ett meddelande om de vill nå mig.
  • Lönnsirap

Min spontana tanke är att någon antingen slått fel siffra till någon och därför helt enkelt ringt fel, eller att det är ett barn som ringt, utan att den som haft telefonen inte märkt detta, eller att det helt enkelt blivit något knas så att det blivit en felkoppling och att ingen sökt någon annan, utan att det ringt ändå

Eftersom jag ofta får samtal från skola och vård/tandläkare svarar jag alltid och det är faktiskt inte alls speciellt ovanligt att förvirrade människor ringer. Och vissa förvirrade människor vet inte riktigt om att de är förvirrade, så nån gång hade jag en tant som ringde rätt mycket under en period, så att jag faktiskt la in henne i adressboken som "förvirrad tant".

Också varit med om att ett fritids i en annan kommun ringt och bett mig hämta.....

Svar på tråden Telefonsamtal