• Couchpotato

Bästa dejtingappen?

Då mitt år av ensamhet burit frukt och jag nu känner mig motiverad att träffa någon igen så har jag tänkt ge mig ut på nätet. 

Vad skulle ni säga är bästa appen/sidan för detta?

Jag är strax över 40, seriös och har inga problem med kostnader.   

• Svar på tråden Bästa dejtingappen?
  • Tessaloniki

Finns ju en uppsjö appar, men vill främst rekommendera dig att lyssna på podden Happy dating, som finns på Spotify. Massa bra tips för den som ska ge sig in i dejtingdjungeln! Lyssnade själv på den och har med hjälp av den hittat min själsfrände på Tinder.

Lycka till!

Väntar på regnbågen efter stormen
  • Anonym (HL)
    Couchpotato skrev 2021-08-08 11:38:36 följande:

Det låter inte särskilt seriöst?

Baserar du det på ett namn? Det är ytterst seriöst. Skapat av ett gift par varav kvinnan är krönikör på Amelia.

Tänkte du genast på hemlig med ett g?
  • Couchpotato
    Anonym (HL) skrev 2021-08-08 11:52:21 följande:
    Baserar du det på ett namn? Det är ytterst seriöst. Skapat av ett gift par varav kvinnan är krönikör på Amelia.

''För vanligt folk med intresse för sex'' ?

Det låter mer som om det är för de som inte tänkt sig en långvarig relation?

• Anonym (E)
    Anonym (HL) skrev 2021-08-08 11:52:21 följande:

Vadå seriös...? Fokus är SEX, inte dejting för en seriös relation. Jag skiter fullständigt i om de ansvariga är helyllefamilj med villa, vovve och Volvo, har inget med sidan att göra, eller vad de arbetar med annars.

Kopierar från deras egen beskrivning:

Hemligg.se är en diskret community för vanligt folk med intresse för sex där man får vara anonym. Intentionen har varit att göra en sexig sajt med lite glimten i ögat utan att kännas porrig eller sliskig. Här kan man söka sexkontakter med likasinnade lekkamrater.
  • Anonym (L)

Tinder om du ser bra ut. Du kan använda tinder även om du inte ser bra ut men räkna då med att du enbart lär matcha med folk som inte heller ser särskilt bra ut, alltså inga snyggingar. Räkna också med att det blir färre matchningar.

Jag och min sambo träffades på tinder. Finns dock många knäppgökar på tinder också, samt folk som bara är ute efter sex men sådana finns det ju överallt.

• Anonym (HL)
    Couchpotato skrev 2021-08-08 13:08:07 följande:

''För vanligt folk med intresse för sex'' ?

Det låter mer som om det är för de som inte tänkt sig en långvarig relation?

Inte enbart och man kan ju göra båda samtidigt. Precis som på andra sidor har folk olika intentioner. Man söker enbart sex, man söker enbart förhållande, man har sex under tiden man letar, hittar man nåt seriöst så gör man. Inget annorlunda från andra sidor.

Både och alltså.
  • Couchpotato

Ok. Jag skulle väl tycka att det var trevligt att träffa någon som jag. Inget bekräftelsebehov, bra utbildning och jobb, sund inställning till livet och hälsan.

Då kanske inte tinder rätt? Jag körde tinder för några år sen och det var väldigt svårt att hitta rätt där. 
    Vad tror ni om mötesplatsen eller match?

• Anonym (Jenny)

Jag är medlem på Tinder och Happy Pancake, för att de är gratis och smidiga, och för att de är stora, så att det finns många killar där. Jag har killkompisar som också haft Match eller Mötesplatsen, men inte tycker de är så bra. Jag har inga tjejkompisar som har betalsidor.

Visst finns det oseriösa personer där, men det går ganska snabbt att sortera bort dem. Se till att ha flera trevliga kort och en bra presentationstext, så kommer det säkert att gå bra!

• Couchpotato
    Anonym (Jenny) skrev 2021-08-08 15:31:32 följande:

Jag är medlem på Tinder och Happy Pancake, för att de är gratis och smidiga, och för att de är stora, så att det finns många killar där. Jag har killkompisar som också haft Match eller Mötesplatsen, men inte tycker de är så bra. Jag har inga tjejkompisar som har betalsidor.

Visst finns det oseriösa personer där, men det går ganska snabbt att sortera bort dem. Se till att ha flera trevliga kort och en bra presentationstext, så kommer det säkert att gå bra!

Ok, hur gamla är ni ungefär?

Tack för info!
  • Anonym (Jenny)
    Couchpotato skrev 2021-08-08 17:42:02 följande:
    Ok, hur gamla är ni ungefär?

Tack för info!
    Vi är 45-50. De flesta man ser på apparna är nog seriösa, men alla är ju inte intressanta. Man får också ha lite distans till det, och vara medveten om att alla skriver med flera, kanske träffar någon som de klickar med och därför bara försvinner, osv. Så jag tar det seriöst (dvs gör/skriver inget oärligt eller taskigt) men tar inte åt mig om jag blir ghostad, eller om någon visar sig vara oseriös, för alla har olika förväntningar. 
  • Couchpotato
    Anonym (Jenny) skrev 2021-08-08 18:42:02 följande:

Vi är 45-50. De flesta man ser på apparna är nog seriösa, men alla är ju inte intressanta. Man får också ha lite distans till det, och vara medveten om att alla skriver med flera, kanske träffar någon som de klickar med och därför bara försvinner, osv. Så jag tar det seriöst (dvs gör/skriver inget oärligt eller taskigt) men tar inte åt mig om jag blir ghostad, eller om någon visar sig vara oseriös, för alla har olika förväntningar. 

Ok, så tinder skulle funka då alltså. Jag tänkte om jag var för gammal och inte skulle kunna hitta nån runt 40. Happy Pancake har jag testat och det kändes ganska platt. Många inaktiva i mitt område, minns jag.
  • Anonym (Jenny)
    Couchpotato skrev 2021-08-08 18:49:37 följande:
    Ok, så tinder skulle funka då alltså. Jag tänkte om jag var för gammal och inte skulle kunna hitta nån runt 40. Happy Pancake har jag testat och det kändes ganska platt. Många inaktiva i mitt område, minns jag.
    Bor man på en mindre ort blir ju utbudet tyvärr lite mindre, om man vill träffa någon i närområdet... Ett tips är att skriva var man bor, och kanske även var man jobbar/har släkt/sommarstuga, om man kan tänka sig att träffa någon som bor därikring.
    På Tinder tror jag att man blir "osynlig" om man inte varit inne på två veckor, så de flesta man ser är aktiva. 
  • Anonym (Överallt)
    Anonym (Jenny) skrev 2021-08-08 15:31:32 följande:

Jag är medlem på Tinder och Happy Pancake, för att de är gratis och smidiga, och för att de är stora, så att det finns många killar där.

Det finns killar överallt på dom flesta dejtingsidorna
Svar på tråden Bästa dejtingappen?