• premier69

Skuld hos kronofogden

hejsan

jag har bestämt mig för att bita det sura äpplet och betala ett ärende till polismyndigheten (brottsofferfonden) som ligger hos kronofogden sedan 1 år, den var nog från början 800 men nu 1400.

är det möjligt att på något sätt kunna komma undan med att "bara" betala original 800, ex går det att få polisen att ta tillbaka ärendet ifall man ex betalar omedelbart om jag skulle kontakta dom?

You're a load in my pants Al - Officer Dan
  • Svar på tråden Skuld hos kronofogden
  • Aniiee

Inte om skulden har legat redan i ett helt år. Hade det varit en vecka så kanske...

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Noname00

Nej det går inte.
    Gör dig själv en tjänst och städa upp denna lilla skuld innan det blir värre.

• me33
    premier69 skrev 2021-08-03 14:19:31 följande:

hejsan

jag har bestämt mig för att bita det sura äpplet och betala ett ärende till polismyndigheten (brottsofferfonden) som ligger hos kronofogden sedan 1 år, den var nog från början 800 men nu 1400.

är det möjligt att på något sätt kunna komma undan med att "bara" betala original 800, ex går det att få polisen att ta tillbaka ärendet ifall man ex betalar omedelbart om jag skulle kontakta dom?

Tycker du att det ska fungera så i det svenska samhället?

Du begår brott, döms betala till brottsofferfonden, skiter i att betala skulden men nu passar det men ack så ska du bara betala det originella beloppet.

Vi behöver inte flera som dig därute.
    Skål
  • SaraL77

Nej. Räntelagen finns där av en anledning. Gör rätt för dig från början nästa igång istället.

Svar på tråden Skuld hos kronofogden