Konstant missnöjd 9-månaders. En fas?
Hej!
Ni med småbarn, behöver er input. Har en 9-månaders dotter. Det har varit en tuff period sedan ett par månader, fram till ca 6 månaders ålder flöt allt på bra, helammade, hon sov bra etc. Nu är hon liksom konstant missnöjd och gnällig, ointresserad av mat, slänger allt på golvet, matstunderna är ångest, ålar sig vid blöjbyte och påklädning. Är inte nöjd oavsett vad jag gör, avskyr vagnen, kan knappt gå in i en mataffär 10 min utan att hon börjar gnälla. Gillar selen i 10 min blir sen missnöjd och trycker sig utåt med enorm kraft. Vill enbart vara på golvet men även det blir tråkigt efter en stund. Enda vilan jag får är när hon sover middag. Vaknar flera gånger per kväll för att amma/tröstas. Är uppe kl 6 och det börjar om. Ser andra familjer som reser och går på caféer med sina småttingar, jag är glad om jag kan ta en dusch. Stressad när jag lagar mat hemma, hon vill HELA tiden bli underhållen och ha uppmärksamhet. Jag ger allt av mig själv men känner att jag håller på att gå itu, är helt utmattad. Är detta en fas? Klingar det av? Blir de lugnare/ mer tillfreds efter en viss ålder generellt? Håller på att gå in i väggen, känner jag och behöver hopp.