• Anonym (Tomten)

Skulle du..

Skulle du kunna dejta en person som har ungefär 10 kg för mycket eller tycker du att det är oattraktivt med så mycket övervikt? Om personen är snäll och har en bra personlighet. Alltså ingen sjukligt fet person men mullig eller tjock.

Är intresserad av att höra era åsikter och se om det skiljer sig mellan män och kvinnors svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du..
  • Anonym (.)

Alltför mycket information saknas för att kunna svara, du har helt enkelt inte tänkt färdigt.

10kg kan vara jättemycket övervikt och det kan vara inom normalspannet, beroende på framförallt längd och kön men även kroppskonstitution.

Tänk färdigt och uppdatera sedan trådstarten.

• Anonym (proportioner är viktigast)
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 18:05:04 följande:

Alltför mycket information saknas för att kunna svara, du har helt enkelt inte tänkt färdigt.

10kg kan vara jättemycket övervikt och det kan vara inom normalspannet, beroende på framförallt längd och kön men även kroppskonstitution.

Instämmer. 10 kg kan slå väldigt olika. Tänk en kropp som alltid varit vältränad som lever lite semesterliv och slappar till sig, dricker lite för många öl och liknande.. På en sån kropp finns ju grundförutsättningen och bra proportioner och en sån kan lätt återgå till normal vikt igen. Men en kropp som aldrig tränat., kanske också är kort i rocken och lite grov benstomme, då kan 10 kg se ut väldigt överviktigt ut, medan 10 kg på en smal lång person inte skulle synas alls förutom lite fluff på magen.
  • Anonym (Jipp)

Nej, absolut inte och det är för att jag helt enkelt inte attraheras av tjocka personer. Jag är en sådant svin som faktiskt vill känna attraktion till min partner. Även om attraktion handlar om mer än bara utseendet så måste min partner självklart ha ett utseende som tilltalar mig och det går inte om personen är tjock.

Att börja dejta någon som jag finner oattraktiv redan från början är ju bara korkat.

Hade inte brytt mig om något enstaka kilo för mycket (beroende på hur det ser ut på personen) men 10 kg är alldeles för mycket.

• Anonym (Jipp)
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 18:05:04 följande:

10 kg övervikt är ju 10 kg övervikt oavsett längd. Man tar ju hänsyn till längden. Hur tänker du nu?

Du får väl själv försöka föreställa dig en person med 10 kg för mycket. Tror inte att ts kan måla hela bilden för dig.
  • Anonym (Jipp)
    Anonym (proportioner är viktigast) skrev 2021-07-31 18:17:17 följande:

Instämmer. 10 kg kan slå väldigt olika. Tänk en kropp som alltid varit vältränad som lever lite semesterliv och slappar till sig, dricker lite för många öl och liknande.. På en sån kropp finns ju grundförutsättningen och bra proportioner och en sån kan lätt återgå till normal vikt igen. Men en kropp som aldrig tränat., kanske också är kort i rocken och lite grov benstomme, då kan 10 kg se ut väldigt överviktigt ut, medan 10 kg på en smal lång person inte skulle synas alls förutom lite fluff på magen.

Det handlar väl inte om bra grundförutsättningar och vilken kropp som lätt kan återgå till normal vikt igen. 10 kg övervikt är ju 10 kg övervikt, oavsett på vem dessa kilon sitter. Att det kan se olika ut på folk fattar väl alla men jag tror inte att ts kan måla hela bilden för er och beskriva varenda liten detalj. Något får ni väl försöka lista ut själva.

Vadå en smal och lång person? Man är knappast smal om man är lång och har 10 kg övervikt. Det kommer att synas.
  • Anonym (.)
    Anonym (Jipp) skrev 2021-07-31 18:20:24 följande:
    10 kg övervikt är ju 10 kg övervikt oavsett längd. Man tar ju hänsyn till längden. Hur tänker du nu?

Du får väl själv försöka föreställa dig en person med 10 kg för mycket. Tror inte att ts kan måla hela bilden för dig.
    Men tänk färdigt, snälla.
  • Anonym (Pelle)

Inte en chans i världen.

Finns ingen attraktion är jag inte intresserad.

• Anonym (Jipp)
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 18:29:47 följande:

Men tänk färdigt, snälla.

Du får väl själv försöka föreställa dig något och tänka, istället för att be andra måla hela bilden på ett sätt som passar dig.
  • Anonym (F)
    Anonym (Jipp) skrev 2021-07-31 18:20:24 följande:

Så om du tar en person som är 150 cm vs en person som är 190 cm så menar du att 10kg övervikt kommer synas lika mycket? Knappast
  • Anonym (Jipp)
    Anonym (F) skrev 2021-07-31 18:55:33 följande:

Så om du tar en person som är 150 cm vs en person som är 190 cm så menar du att 10kg övervikt kommer synas lika mycket? Knappast

Det sa jag aldrig men detta fattar väl alla? 10 kg syns, mer eller mindre.
  • Anonym (Lo)

Jag tycker verkligen inte 10kg är någon big deal alls. Jag är inte fixerad vid vikt och utseende på det sättet..Har själv kämpat och kämpat med övervikt sen tonåren och har mer förståelse vad en tjock person går igenom än de som aldrig varit tjocka. Med tanke på hur mycket fatshaming jag varit utsatt för så skulle jag aldrig utsätta någon annan för det. Mycket kan hända i livet och kroppens utseende ändras.

Har dejtat både smala och tjocka män och för mig är deras personlighet som gör dom attraktiva eller inte.

• Anonym (Ja)

Jag är kvinna och gillar män som har inte är pinnsmala. Lite att ta i är bara bra. 

• flygrl

Jag förstår att kraftig övervikt är jobbigt för den personen och det gör en absolut inte till en sämre människa. Skulle deffo kunna va nära vän med en sån person men det är inte alls attraktivt för mig. Men lite lätt övervikt på en axelbred, maskulin lite äldre man är absolut inget problem. Hellre lite lagom trivselvikt än sixpack.

Är själv en smal och vältränad tjej men dömer ingen för sin vikt.

Svar på tråden Skulle du..