• Steeph

2 missfall/ma i vecka 8/9, någon mer?

Hej!

Söker efter er som haft 2 (eller fler) missfall/ma i vecka 8-9.

Behöver någon att prata och bolla med. Känner mig så ensam. De flesta jag har hittat har haft missfall vid olika veckor, medan jag har 2 nästan identiska ma.

Stor kram

• Svar på tråden 2 missfall/ma i vecka 8/9, någon mer?
  • Gabriella33
    Steeph skrev 2021-07-27 18:54:59 följande:

Hej!

Söker efter er som haft 2 (eller fler) missfall/ma i vecka 8-9.

Behöver någon att prata och bolla med. Känner mig så ensam. De flesta jag har hittat har haft missfall vid olika veckor, medan jag har 2 nästan identiska ma.

Stor kram

Jag har dessvärre fått ett ma i v9. Upptäcktes i v12 vid kub. Ensam är du inte!:) precis fått min ?mens? eller vad jag ska kalla det.. var så konstigt så antar att nästa mens hamnar man mer i fas:)

Hur går det för dig? När hände allt?:)
  • Anonym (L)

Jag har haft två ma i ungefär vecka 9 (båda upptäcktes senare). Tredje gången kom en fin och frisk liten pojke!

• Steeph
    Gabriella33 skrev 2021-07-27 19:47:06 följande:

Jag har dessvärre fått ett ma i v9. Upptäcktes i v12 vid kub. Ensam är du inte!:) precis fått min ?mens? eller vad jag ska kalla det.. var så konstigt så antar att nästa mens hamnar man mer i fas:)

Hur går det för dig? När hände allt?:)

Åh okej, är ledsen för din förlust också.

Jag väntar min första mens nu efter medicinska aborten. Sen blir det letrozol vd 3-7 och massa sex så hoppas vi på en graviditet snart igen

Hur går det för dig?
  • Steeph
    Anonym (L) skrev 2021-08-03 13:13:40 följande:

Jag har haft två ma i ungefär vecka 9 (båda upptäcktes senare). Tredje gången kom en fin och frisk liten pojke!

ÅH vad glad jag blir att höra det och att du skrev! Gjorde ni något speciellt 3e graviditeten? Trombyl eller liknande?

Stort tack att du svarade!!
  • Gabriella33
    Steeph skrev 2021-08-03 13:23:00 följande:

Åh okej, är ledsen för din förlust också.

Jag väntar min första mens nu efter medicinska aborten. Sen blir det letrozol vd 3-7 och massa sex så hoppas vi på en graviditet snart igen

Hur går det för dig?

Ok vad skönt! Hoppas den kommer igång snart!:) nåra tecken på att den är på gång?

Jag har haft vad jag tror är en mens sedan ma. Men osäker då den varade i en dag o knappt nånting haha.. annars så inväntar jag äl snart och så får vi hoppas att det tar sig!:) är samtidigt liiiiivrädd för ett pluss? kan inte sluta tänka på om detta med missfall händer igen. Tog hårt på psyket, mer än jag trodde faktiskt.. hur känner du kring de?
  • Steeph
    Gabriella33 skrev 2021-08-03 13:38:03 följande:

Ok vad skönt! Hoppas den kommer igång snart!:) nåra tecken på att den är på gång?

Jag har haft vad jag tror är en mens sedan ma. Men osäker då den varade i en dag o knappt nånting haha.. annars så inväntar jag äl snart och så får vi hoppas att det tar sig!:) är samtidigt liiiiivrädd för ett pluss? kan inte sluta tänka på om detta med missfall händer igen. Tog hårt på psyket, mer än jag trodde faktiskt.. hur känner du kring de?

Jodå lätt mensvärk och negativa test så den kommer nog när som.

Åh okej! Har du tagit något test? Låter lite lite med en dag med mens. Ja jag känner igen det där med att vilja plussa samtidigt som man är livrädd. Jag som precis haft 2 är ju livrädd att det ska hända igen. Samtidigt som att det är ovanligt att få 3 i rad. Jag tror bara att man får våga försöka igen och hoppas på det bästa. Mer än så kan vi inte göra.
  • Anonym (L)
    Steeph skrev 2021-08-03 13:23:49 följande:

ÅH vad glad jag blir att höra det och att du skrev! Gjorde ni något speciellt 3e graviditeten? Trombyl eller liknande?

Stort tack att du svarade!!

Jag fick ingen Trombyl eller liknande, och gjorde egentligen ingenting annorlunda. Jag försökte bara vara som vanligt och det gick ju jättebra :)
  • Gabriella33
    Steeph skrev 2021-08-03 16:02:33 följande:

Jodå lätt mensvärk och negativa test så den kommer nog när som.

Åh okej! Har du tagit något test? Låter lite lite med en dag med mens. Ja jag känner igen det där med att vilja plussa samtidigt som man är livrädd. Jag som precis haft 2 är ju livrädd att det ska hända igen. Samtidigt som att det är ovanligt att få 3 i rad. Jag tror bara att man får våga försöka igen och hoppas på det bästa. Mer än så kan vi inte göra.

Jo tack jag vet! Fattar ingenting. Kroppen kanske inte är i form riktigt än men samtidigt va ja hos gyn på checkup där hon såg att jag haft ägglossning, trodde att jag mer eller mindre va återställd men när ja fick mens i en dag så vet jag inte längre haha. Tog ett gravtest igår eftermiddag som visde svagt svagt.. kunde inte tro mina ögon så tog två. Samma där. Tänkte att det kanske blir starkare med morgonurin men de va lika svagt. Så de är antagligen ett spökstreck.. men men! Hoppas på denna månad då !:)
Svar på tråden 2 missfall/ma i vecka 8/9, någon mer?