Soffan94 skrev 2021-07-25 09:50:25 följande:
Hej!
Känner egentligen mer bara att jag behöver skriva av mig lite. Jag och min sambo har nämligen försökt bli gravid i 9 månader nu. Blev gravid för ett par veckor sedan, men det varade bara några dagar och sen fick jag direkt missfall. Börjar bli så jobbigt det här, för jag vill inget annat än att bli gravid. Försöker tänka som så att det bara är 3 månader kvar innan man kan söka hjälp för ofrivilligt barnlöshet, men även fast jag försöker tänka på det sättet så är det ändå så jobbigt. Någon mer som också försöker bli gravid men som fortfarande kämpar efter flera månaders försök?
Tyvärr är vi många som känt som du/ni. Du har ändå lyckats bli gravid, och inom de 9 månaderna dessutom, vilket räknas som snabbt. Du vet säkert att missfall naturligt ligger på en mycket hög siffra och många fler får tidiga missfall än man kanske förstår. Därför låter det här som fullt normalt (med all respekt för att jag förstår att det är jobbigt!)
Vi kämpade i ca 3 år, inklusive en missed abortion som var skitjobbig men till slut kom ett barn, och därefter ett syskon ganska snabbt, så allt löste sig utan hjälp från vården. Vi sökte hjälp efter ca 1,5 år men det var medan vi stod på kö som jag blev gravid (gick då ur kön) och sen fick MA. Då visste jag ju åtminstone att jag kunde bli gravid så det var en liten tröst.