• Tjejmedpanik

Kan jag blivit gravid av sperma vid slidöppningen

Hej! Jag fick ett missfall som blev en väldigt långdragen process, 3 skrapningar senare och många blodtransfusioner och nätter på sjukhus är jag äntligen ?frisk? igen, nu till frågan. Jag hade sex med min partner dagen jag fick ha sex igen, han kom aldrig i mig utan på min rumpa, i liksom ?springan? kan det ha runnit ner sperma och åkt in i slidan och befruktat mig? Jag har haft en ?mens? som varade 2 dgr o sen endast bruna flytningar efter de, molvärk till och från, kissnödig som in i helevte och mina bröst börjar göra ont och har blivit större.

Känns nästan omöjligt att jag ska ha haft ägglossning just då, att sperman ska ha kunnat befrukta mig men jag börjar fundera ?.

• Svar på tråden Kan jag blivit gravid av sperma vid slidöppningen
  • Tjejmedpanik

Ska tillägga att han använde kondom under samlaget, så sperma kan inte ha kommit ut då. Sedan hade vi avbrutet sex 2 juli, kanske är de den gången jag blivit gravid? Mot alla odds iaf, har någon varit med om att bli gravid mot alla odds?

• Anonym (Ja)

Ja det kan man. Ovanligt, men inte omöjligt. Använd säkrare metoder om du inte vill leka med ödet.

• Anonym (Ja)

Varför kan du "omöjligt" ha haft ÄL då?

• Tjejmedpanik
    Anonym (Ja) skrev 2021-07-22 20:41:21 följande:

Varför kan du "omöjligt" ha haft ÄL då?

tänker att efter allt ja va me om så tror jag inte att min ägglossning hade hunnit komma igång redan 2 veckor efter sista skrapningen ?.
  • Anonym (Ja)
    Tjejmedpanik skrev 2021-07-22 21:06:51 följande:
    tänker att efter allt ja va me om så tror jag inte att min ägglossning hade hunnit komma igång redan 2 veckor efter sista skrapningen ?.
    Klart den kan det.
Svar på tråden Kan jag blivit gravid av sperma vid slidöppningen