Oärlighet i förhållande
Jag och min pojkvän har varit ihop i 5 år ca. Jag trodde han var jätteärlig och inte skrev/ träffade andra tjejer osv. För 3 år sedan fick jag reda på ett år efter händelsen av hans kompis att han ska varit "otrogen" med hans tjej, gick rykte att dom gjort något på en fest vilket de säger inte stämmer. Att dom även sågs i efterhand en gång för att prata om ryktet (visste ej att dom sågs). I samma veva ska han ha sagt till en tjej i omgivningen om dom ska "mysa", den tjejen sa att han skrev med massa fler tjejer också så vet inte hur många.
Jag gjorde slut, han fick tillbaka mig efter mycket löften om att de inte händer igen, han va helt förstörd.
Efter ett år ser jag att han söker på endast massa tjejer varenda dag i princip, så jag blir nojig efter de som hänt och säger till. Han "slutar" söka på dom. Ett tag efter det ser jag att han fortfarande söker men raderar historiken. Blir arg på lögnerna och lämnar honom. Kommer tillbaka igen då han igen är helt förstörd och gör allt för o tillbaka mig.
Har trott allt varit bra igen i flera månader tills jag för några veckor sen av misstag kom in på hans telefon. Tog den på skämt o råkade komma in på den då snapchat var uppe, han är då vän med ett antal tjejer som (bla. hon han träffade)och skickade massor med en. Då har han alltså bytt namn på dessa tjejer tills sin systers namn så jag inte ska veta att det är dom.
Enligt honom skriver dom inget (han vet att han gör fel) , utan bara skickar tomma bilder men jag blir vansinnig på dessa lögner då jag själv inte ljuger för andra.
Utöver det så gör han allt för mig, han skulle inte välja en minut att umgås med andra istället för mig, hjälper till med saker, stöttar mig massor då jag har psykisk ohälsa, mer än många killar skulle göra. Och det är där jag blir så kluven.
Hur kan man göra allt för en person med å andra sidan ljuger man gång på gång trots man vet konsekvenserna?
Är det här en typ av otrohet?
Extremt kluven och vet inte vad jag ska göra