• Piripiri20

Mödravård för problemgraviditet

Hej! Kan ni rekommendera en riktig bra mödravård för problemgraviditet? Efter 6 år, många misslyckande IVF behandlingar, missfall, har jag blivit gravid naturligt men börjar skapa låg liggande livmoderskaka, därför har jag flytningar och måste kontrolleras regelbundet. Just nu är jag utomlands, när jag har ultraljud varje vecka pga genetiska problem i förra graviditeter, ska göra första screeningen där också, eftersom får inte resa. Efter detta hoppas jag återvända till Sverige och få hjälp i Stockholms eller Södermanlands område. Kan ni rekkomendera någon? Har varit i flera ställen i Södertälje, Järna och vet mer än de barnmorskan, som arbetar där. Det passar inte att ha ett möte en gång i 4-6 veckor, för att bara mäta puls

• Svar på tråden Mödravård för problemgraviditet
  • Jag är bara jag

Vid en riskgraviditet går man på specialmödravården. Oftast finns den på sjukhuset man tillhör. Jag gick med båda barnen på en massa kontroller- förutom hos vanliga mvc. För det är fortfarande den vanliga mvc som tar hand om de vanliga kollerna som järnvärde, vikt och urinprov. Det andra gör en läkare på specialmödravården.

Och du-grattis förstås! {#emotions_dlg.flower}

• Piripiri20

Jag vill gå till Karolinska universitetssjukhuset. Ska kolla där. Finns det behov för remiss från vanlig MVC?

Tack för hjälpen.

• Jag är bara jag

Barnmorskan på mvc kontaktar specen och sen får man en tid ganska snabbt. De kollar UL och TUL och skriver ut mediciner man behöver och planerar förlossningen. Allt som just en vanlig b.m på vanliga mvc inte kan eller får göra.

Svar på tråden Mödravård för problemgraviditet