• Soltjej25

försöker bli gravid och tog en ipren

Jag har panik.

Hade så fruktansvärt ont i magen idag och utan att tänka tog jag nyss en Ipren.

Jag hade ÄL igår och är helt förstörd nu då jag läst att intar man en Ipren vid äl så är chansen att bli gravid minimal.

Är detta sant? Sitter och gråter

• Svar på tråden försöker bli gravid och tog en ipren
  • Kvinna1989

Har inte hört något om de men kan ju berätta egna erfarenheter. Jag tog fler än 1 ipren runt ÄL (hade dragit ut en tand) och blev ändå gravid då, och är alltså gravid nu och hittils har allt sett bra ut.

• Anonym (Hold my beer)

Komplett bullshit. En tablett gör ingen skada, men ta bort Ipren helt ur ert medicinskåp så du inte kan göra om samma misstag igen.

• Anonym (pernilla)

gäller detta även män?

1 tbl ska inte vara någon fara

• Anonym (P)

Om Ipren vore så effektivt så skulle det säljas som preventivmedel. Du har minskat chansen en liten aning, ja. Men det är allt.

• Anonym (P)

En annan sak: var i magen hade du ont? För har du magkatarr/magsår så kan Ipren och liknande läkemedel göra problemet värre.

• Soltjej25
    Anonym (P) skrev 2021-07-18 11:10:37 följande:

En annan sak: var i magen hade du ont? För har du magkatarr/magsår så kan Ipren och liknande läkemedel göra problemet värre.

Jag vet helt ärligt inte vart exakt i magen det gjorde ont, det var liksom en huggande smärta i hela magen och jag kunde knappt stå upp..
  • Soltjej25

Jag har läst runt här på FL och i alla dessa trådar om Ipren så sägs det samma sak, tar du en Ipren nån dag efter äl så kommer inte ägget kunna fästa.. jag har sån ångest och mår så himla dåligt

• Anonym (Hold my beer)
    Soltjej25 skrev 2021-07-18 11:34:55 följande:

Jag har läst runt här på FL och i alla dessa trådar om Ipren så sägs det samma sak, tar du en Ipren nån dag efter äl så kommer inte ägget kunna fästa.. jag har sån ångest och mår så himla dåligt

Du har fler ägg nästa månad.
  • Jag är bara jag

Ett piller gör förmodligen ingen skillnad. Dessutom fäster ägget 5-7 dagar efter äl och då är effekten av det där pillret borta för länge sen.

• Soltjej25
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-07-18 11:40:04 följande:

Du har fler ägg nästa månad.

Jo såklart men vill inte att denna månads försök ska ha varit helt förgäves pga en jäkla Ipren tablett.. blir så ledsen
Svar på tråden försöker bli gravid och tog en ipren