• Ingentingviktigt

Gjort IVF. Lite för litet foster i vecka 8. Någon som varit med om samma?

Jag har gjort IVF. Gjorde ett tidigt ultraljud igår (på en annan mottagning än min IVF-mottagning pga sommarstängt). Jag var i vecka 8 (7+1), men på ultraljudet mättes jag till 6+6. Det är bara 2 dagar, men blev ändå lite orolig, även om läkaren som gjorde ultraljudet sa att det såg normalt ut.

Jag gjorde en del ultraljud när jag väntade min dottern och där stämde det alltid exakt på dagen på alla mätningar, på något ultraljud var hon till och med +1 dag.

Någon som varit med om samma och kan lugna mig? 2 dagar för litet låter så mycket när graviditeten är så ny.

• Svar på tråden Gjort IVF. Lite för litet foster i vecka 8. Någon som varit med om samma?
  • Jag är bara jag

Grattis! 2 dagar spelar verkligen ingen roll. VUL är ingen hundraprocentig exakt vetenskap. Det kan skilja nån dag bara beroende på VUL-apparatens ålder och kapacitet, vanan hos den som tyder och hur fostret ligger. Jag gjorde både VUL och UL med en dags mellanrum och ena blev rätt dag och den andra inte.

• Ingentingviktigt
    Jag är bara jag skrev 2021-07-17 17:54:02 följande:

Grattis! 2 dagar spelar verkligen ingen roll. VUL är ingen hundraprocentig exakt vetenskap. Det kan skilja nån dag bara beroende på VUL-apparatens ålder och kapacitet, vanan hos den som tyder och hur fostret ligger. Jag gjorde både VUL och UL med en dags mellanrum och ena blev rätt dag och den andra inte.

Tack för ditt svar!
  • Russin112

Jag har blivit fram- och bakskickad varje ultraljud denna graviditet, 1vecka har det skiljts sig. Blev stimulerad och tog ägglossningsspruta så vet också exakt?är nu i vecka 20 och allt såg bra ut på rutinultraljudet så jag tror verkligen inte du behöver oroa dig:)

Svar på tråden Gjort IVF. Lite för litet foster i vecka 8. Någon som varit med om samma?