• madame8790

    Trötthet/mjölksyra i magen

    Är gravid i v 22 och har börjat få känslan av mjölksyra i magen när jag står upp, ni vet när man ansträngt sig och musklerna är trötta typ.
    Hade samma sak förra graviditeten men då kom det inte förrän v 33 eller likn.

    Någon som känner igen sig? Googlar man så står det bara om vanlig trötthet när man är gravid, men det är bara i magen jag känner så.
    Magen blir hård, men inte så hård att jag kan säga med säkerhet att det skulle vara sammandragningar..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-11 13:19
    Ska kanske tillägga att bebisen alltid rör sig mycket i magen i samband med "tröttheten".

  • Svar på tråden Trötthet/mjölksyra i magen
  • Kvinna1989

    Jag väntar mitt första så allt är nytt för mig. Men iaf, jag fick som du beskriver i ca vecka 22-24 tror jag de var, vet inte om de känns likadant för dig, men som du beskriver och jag kunde inte göra något samtidigt, gick inte över även om jag satte/la mig ned, men de gjorde inte så ont heller, kändes mer obehagligt och jag kunde skratta samtigt åt de hela. Jag tänkte såklart, kan väll inte vara sammandragningar/värkar eftersom de inte gör så ont, men iaf de gick inte över efter några timmar så ringde och fråga, fick åka in och de var tydligen de ändå. Jag fick bricanyl spruta för att stoppa dom. Efter de gick dom inte över helt men blev bättre.

    Till mig sa dom på BB att värmen troligen är största orsaken, dom hade haft många gravida inne av samma anledning.

    Nu är jag i vecka 30+4 , har dock inte haft samma känsla efter dom händelserna även om de är ännu varmare nu, så vet inte om de va största orsaken. Här jag bor har de vart minst +27 grader i ca 2 veckor..

Svar på tråden Trötthet/mjölksyra i magen